• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 95012409854

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

برای اظهارنظر درباره لایحه بنزینی مجلس زود است

برای اظهارنظر درباره لایحه بنزینی مجلس زود است

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی معتقد است که اگرچه امروز برای اظهار نظر راجع به لایحه‌ای که مجلس برای جریمه پرمصرفان بنزین تصوب کرده است زود است اما سامانه هوشمند سوخت نرم‌افزاری است که می‌تواند آن را در صورت نیاز برای اجرای هر فرایندی تغییر داد و آماده کرد.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی معتقد است که اگرچه امروز برای اظهار نظر راجع به لایحه‌ای که مجلس برای جریمه پرمصرفان بنزین تصوب کرده است زود است اما سامانه هوشمند سوخت نرم‌افزاری است که می‌تواند آن را در صورت نیاز برای اجرای هر فرایندی تغییر داد و آماده کرد.

شاهرخ خسروانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در مورد اجرایی بودن لایحه اخیر مجلس در مورد دریافت عوارض از پرمصرفان بنزین گفت: امروز برای اظهار نظر در این مورد زود است، این لایحه باید در شورای نگهبان تایید شده، به دولت ابلاغ شود و دولت به عنوان مجری قانون را تصویب کرده و وارد مرحله اجرا کند.

وی درباره ظرفیت سامانه هوشمند سوخت برای اجرای این لایحه تصریح کرد:‌این سامانه هنوز فعال است و با توجه به اینکه نرم‌افزار است در صورتی که نیاز باشد می‌تواند اصلاح شده و برای اجرای این قانون آماده شود اما هنوز معلوم نیست که اصلا نیاز به اصلاح باشد یا نه و باید ان موضوع بررسی شود.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مورد اینکه گفته می‌شود پس از آزادسازی نرخ بنزین اکثر مردم از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده می‌کنند، اظهار کرد: به هر حال همه افراد اگر کارت سوختشان را گم کرده باشند می‌توانند طی روال عادی درخواست صدور مجدد کارت داده و کارت دریافت کنند.

خسروانی افزود: حدود 8 سال سامانه سوخت استفاده شده و مردم کارت سوخت خودشان را استفاده می‌کردند بنابراین زیساخت‌های این سامانه وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که لایحه مجلس تا چه حد می‌تواند در کاهش مصرف بنزین در کشور موثر باشد، گفت: برای اظهار نظر در این مورد باید از آمارهای موجود درباره اینکه چه تعداد خودرو بیش از این سقف بنزین مصرف می‌کردند استفاده کرد.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: به هر حال خانواده‌ها در صورتی که ببینند هزینه‌هایشان بالا می‌رود مصرف سوختشان را مدیریت می‌کنند و ر صورت نیاز از وسایل نقلیه عمومی استفاه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۳:۵۹

خانواده ها ميتوانند در صورت نداري در اتوبوس و مترو زير جمعيت له شوند. و دولت و مجلس فقط موظف هستند گران كنند ، حال اينكه چه كسي مسئول ايجاد آسايش براي مردم است مشخص نيست.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۱۴:۰۳

به شرطي که وسايل نقليه عمومي موجود باشد و در دسترس واينکه اينهمه حاملهاي انرژي گران ميشوند چرا يارانه افزايش پيدا نميکند