• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96050302097
  • خبرنگار : 30057

مدیرعامل ایسنا در جشنواره نانو و رسانه مطرح کرد؛

تلاش «ایسنا» برای تولید اخبار خلاقانه در حوزه نانو

تلاش «ایسنا» برای تولید اخبار خلاقانه در حوزه نانو

مدیرعامل ایسنا در جشنواره «نانو و رسانه» گفت: «ایسنا» به عنوان یک خبرگزاری دانشگاهی وظیفه خود می‌داند در جهت اطلاع‌رسانی گسترش و پیشرفت علمی کشور کوشا بوده و در حوزه نانو هم با ایجاد نوآوری و خلاقیت‌ در تولید اخبار و گزارشات، نقش خود را در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم به خوبی ایفاء کند.

به گزارش ایسنا، علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عصر امروز در جشنواره «نانو و رسانه» با بیان این که برندها یا نشان‌ها در دنیای امروز نمونه عینی و مدرن قدرت نرم به شمار می‌روند. به عبارت دیگر بسیاری از کشورها در شرایط کنونی سعی دارند از طریق این نشان‌ها خود را به عنوان یک قدرت برتر اقتصادی و یا سیاسی به جهانیان معرفی کنند، اظهار کرد: خوشبختانه آثار باقیمانده از تاریخ و تمدن کهن ایران اسلامی که به خوبی با اسلام گره خورده است، در اعصار مختلف بویژه سده‌های ۳و ۴ و ۵ هجری حکیمان، دانشمندان، فیلسوفان، پزشکان، شاعران و عالمان بزرگ بنام ایران و اسلام به جهان معرفی شده‌اند که همتا و مشابه آنان را نمی‌توان در تاریخ هیچ کشور و تمدنی از جهان جستجوذ کرد.

وی افزود: اما واقعیت این است که امروزه به اندازه کافی آوازه ایران اسلامی یا نشان‌های بزرگ تمدنی این کشور، به خاطر تاریخ و تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی آن در جهان کنونی طنین‌انداز شده است و دنیا ایران را به پشتیبانی تمدنی کهن و ارزشمند ایرانی اسلامی می‌شناسد. اما این کافی نیست و باید ادامه‌دهندگان این فرهنگ و این تمدن در دنیای امروز هم از خود آثاری به جای بگذارند. این آثار را جز در عرصه‌های مختلف علم و فناوری در جای دیگر نمی‌توان یافت.

متقیان خاطرنشان کرد: امروز به جرأت می‌توان گفت ایران اسلامی هم اکنون در زمره کشورهایی هست که نشان‌های جدیدی از توانایی‌های خود را در عرصه علم و فناوری پیشرفته به جهان معرفی کرده و می‌کند. شاهد این مدعا موفقیت‌هایی است که ایران اسلامی در سال‌های گذشته در فناوری و نوآوری بویژه در حوزه نانو کسب کرده است.

وی ادامه داد: ایران کشوری است که با تکیه بر تاریخ و داشته‌های کم نظیر گذشته خود، می‌تواند در عرصه‌های جدید با معرفی نشان‌های تجاری نو، موقعیت‌های مختلفی را برای خود در جهان فراهم آورد و اگر در این راه ستاد نانو و فعالیت‌های آن را الگو قرار دهیم، مطمئنا در آینده نزدیک شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

مدیرعامل ایسنا تصریح کرد: نانو، امروزه به یکی از نشان‌های تجاری ایران تبدیل شده و در سال‌های اخیر دنیا، ایران را علاوه بر دیگر موفقیت‌ها و مزایای آن، با نام نانو نیز می‌شناسند. دلیل این آشنایی طرح موضوع و اطلاع‌رسانی درست و حضور جهانی و طرح شایسته موضوع و توسعه گفتمان نوآوری نانو بین متخصصان و صاحبان علم نانو و جوامع مختلف است.

متقیان افزود: امروزه برای هر متخصص و علاقه‌مند نانو در جهان، نام ایران اسلامی، به عنوان کشوری که در حوزه نانو فناوری فعالیت رو به گسترش داشته و خوش درخشیده، مطرح است و به تدریج نام ایران به همراه نانو فناوری همراه شده که این خود جای قدردانی و سپاس دارد.

وی ادامه داد: نکته دیگر دلیل طرح موضوع نانوی ایران در جهان و نحوه معرفی این حرکت علمی ایرانی در جهان است. این دیگر کار رسانه‌ها است. درست که اندیشمندان و محققان در جهت توسعه و گسترش این فناوری تلاش کرده‌اند که جای قدردانی دارد، اما نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این حرکت علمی به جهانیان تاثیر خود را گذاشته است.

متقیان خاطرنشان کرد: از طریق رسانه‌هاست که می‌توان خدمات انجام شده و نوآوری و پیشرفت در این زمینه را به گفتمانی عمومی تبدیل کرد و این موفقیت را چنان با زبان مردمی بیان کرد که به درخواست عمومی تبدیل شود.

مدیرعامل ایسنا گفت: اینکه امروز در میهن اسلامی ما نانو به یک خواسته عمومی تبدیل شده، به صورتی که حتی دست‌فروش سر چهارراه با در دست داشتن چند جوراب، برای گرمی بازارش، به فناوری نانو متوسل می‌شود، یک شوخی نیست. یک پیام بزرگ است. یعنی نانو در ایران در قفسه‌های مطالعاتی حبس نشده وصرفا گفتمان نخبگانی و علمی محض نیست. در دل جامعه رفته و مردم آن را به عنوان مزیت می‌شناسند و این خود یعنی موفقیت، یعنی افتخار و جهانی شدن.

وی افزود: اینکه دست‌اندرکاران نانو در کشور به چه دلیل از چنان موفقیتی برخوردار شده‌اند که این علم نوین و پدیده چند ساله به گفتمانی عمومی و مردمی تبدیل شده و مردم با تمام وجود به این علم و مزایای آن اعتقاد پیدا کرده‌اند، خود یک موفقیت بزرگ دیگری  است.

متقیان ادامه داد: اگر این موفقیت‌ها را نتیجه تلاش و زحمات ستاد نانو ببینیم و کمی در آن تحمل داشته باشیم، می‌توانیم به فعالیت‌های قابل تقدیر و ثبات مدیریتی ریاست ستاد نانو پی ببریم که از ابتدای این حرکت علمی سکان‌دار پیشرفت و گسترش این علم بوده و با استفاده درست و منطقی از رسانه‌ها، به این موفقیت‌ها دست یافته است که به سهم خود، از استاد ارجمند دکتر سرکار قدردانی کرده و این موفقیت را به ایشان و همکاران ارجمندش تبریک می‌گویم.

مدیرعامل ایسنا تصریح کرد: آنچه مسلم است خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بعنوان یکی از خبرگزاری‌های مطرح ایران در طول سال‌های متمادی در اداره علمی و دانشگاهی‌اش، تلاش بسیار زیادی در جهت اطلاع‌رسانی و طرح گفتمان نانو در جامعه داشته و چندین بار هم مورد تفقد و لطف ستاد قرار گرفته است. آنچه مسلم است «ایسنا» به عنوان یک خبرگزاری دانشگاهی وظیفه خود می‌داند در جهت اطلاع‌رسانی گسترش و پیشرفت علمی کشور کوشا بوده و در حوزه نانو هم با ایجاد نوآوری و خلاقیت‌ در تولید اخبار و گزارشات، نقش خود را در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم به خوبی ایفاء کند که البته قضاوت در این خصوص به عهده شما بزرگواران است.

متقیان ضمن آرزوی توفیق روزافزون و موفقیت‌های بیش از پیش برای ستاد نانو گفت: در پایان جا دارد به سهم خود و همکاران ایسنایی‌ام، از پدیدآورندگان این جشنواره تشکر و قدردانی کرده و با اعتقاد بگویم این گونه تلاش‌ها ومراسم‌ها و بزرگداشت‌ها، انگیزه بیشتری را در بین رسانه‌ها که نقش اساسی در ترویج علم و فناوری دارند، ایجاد خواهد کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha