• شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۷ / ۱۹:۱۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 97091708467
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

با همکاری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای صورت می‌گیرد

مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان کشاورزی در زمینه ریزجلبک‌ها

مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان کشاورزی در زمینه ریزجلبک‌ها

تفاهم‌نامه "مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان کشاورزی در زمینه ریزجلبک‌ها" میان پژوهشکده بیوتکنولوژی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر شمسیان، رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در خصوص این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی و فنی‌وحرفه‌ای سازمان‌هایی هستند که برای توسعه فناوری، مهارت آموزی و تقویت مهارت در سطح جامعه تلاش می‌کنند که هر دو فعالیت در نهایت به اشتغال ختم می‌شود. 

وی افزود: هدف از این تفاهم‌نامه توانمندسازی و کسب مهارت و افزایش خودباوری در فارغ‌التحصیلان جهت ورود به بازارکار و عرصه تولید است و شامل دوره آموزش کشت و پرورش ریزجلبک‌ها می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه ما سال‌هاست در جهاد دانشگاهی به فناوری‌های مختلفی در زمینه ریزجلبک‌ها دست یافتیم و می‌خواهیم این فناوری را در سطح آزمایشی و نیمه‌صنعتی توسعه دهیم، تصریح کرد: زیرساخت‌های تولید جلبک در سازمان فنی‌وحرفه ای فراهم شده است و در این مسیر بسیاری از مهارت‌آموزان فنی‌و حرفه‌ای مهارت‌های لازم را در این زمینه آموزش می‌بینند و ما نیز در کنار آن می‌توانیم از توسعه این فناوری برای صنعتی شدن آن تجربه کسب کنیم.

افشین رحیمی گل خندان، مدیرکل سازمان فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی نیز در ادامه با اعلام اینکه این تفاهم‌نامه در خصوص اجرای دوره کارورزی فارغ‌التحصیلان کشاورزی و علوم پایه و فنی و مهندسی است، عنوان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه ظرفیت آموزش مهارتی فنی‌وحرفه‌ای با ظرفیت پژوهشی جهاد دانشگاهی به اشتراک گذاشته می‌شود و حاصل آن یک مهارت به‌روز است.

وی گفت: مهارت‌هایی که آموزش داده می‌شوند، باید متناسب با نیاز بازار باشند و همچنین ملاک آینده‌نگری را نیز در آن‌ها درنظر گرفت تا برای مشاغلی که در آینده ایجاد می‌شوند نیز آموزش صورت گیرد که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این دو زمینه به ما کمک کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: زمان آغاز اجرای این تفاهم‌نامه از آذرماه جاری است و به مدت 18 ماه ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: ما سال‌هاست با جهاد دانشگاهی فعالیت‌های مشترکی در حوزه پژوهشی داشته‌ایم و همواره در پروژه‌های پژوهشی، همکاری با جهاددانشگاهی در اولویت ما قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha