• جمعه / ۷ دی ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 97100703648
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون امور استان‌ها و بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور:

با پیشرفت تکنولوژی، تهدیدات نیز دانش پایه شده اند

با پیشرفت تکنولوژی، تهدیدات نیز دانش پایه شده اند

معاون اموراستان‌ها پدافند و بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بالغ بر 250 رسانه فارسی زبان طراحی شده اند تا در ایران بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا ، سردار غلامعلی حیدری در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم محور بندر مرزی آستارا که در هتل بین المللی اسپیناس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تهدیدات مطرح شده، «رسانه» است و دشمنان با استفاده از آن بالغ بر 250 رسانه فارسی زبان طراحی کرده اند تا در ایران بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه رسانه علاوه بر اینکه یک تهدید است، فرصت هم نیز هست، ادامه داد: با پیشرفت تکنولوژی، تهدیدات نیز دانش پایه شده اند.

 حیدری با اشاره به اینکه جای بسی امید است که آستارا با شناخت اهمیت پدافند غیرعامل، پیشگام برگزاری این همایش در کشور شده، افزود: چند نوع تهدید همانند تهدید نظامی، تهدید تروریستی و امنیتی، تحریم اقتصادی و... داریم که در پدافند غیر عامل مورد بررسی قرار می گیرند.

وی قدرت نرم بالای جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران را از قابلیت های این کشور برشمرد و اضافه کرد: این قدرت با داشتن نعمت بزرگ «رهبری» به دست آمده است که بسیاری از کشورها از آن بی بهره هستند.

وی مردم سالاری دینی را از دیگر عوامل قدرت ایران عنوان کرد و یادآور شد: مردم در برخی از کشورهای منطقه «انتخابات» را نمی شناسند.

معاون اموراستان‌ها پدافند و بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور به حضور مردم ایران در مناسبت های ملی و معنوی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی ها و سایر رویدادها از قبیل پیاده روی اربعین سرور و سالار شهیدان مثال زدنی است و دشمنان از آن هراس دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود «رسانه» را توپخانه تهدیدات مردم محور دانست و توضیح داد: بیش از 80 درصد ترانزیت در دنیا بحری و آبی است، ولی انگلیسی ها با طرح و برنامه خود،ما را از دریا دور کرده اند که نمونه ای از آن را در بی ارزش قلمداد نمودن نفت در سالیان نخست دستیابی به این انرژی با ارزش شاهد بودیم.

حیدری از تحول جدی در شهرستان آستارا در پی بهره برداری از خط اهن رشت – آستارا سخن گفت و افزود: هدف کلی پدافند غیر عامل، صیانت از سرمایه انسانی است که بشر دوستانه است و حفظ جان انسان ها و کاهش تلفات از مهمترین دستاوردهای آن می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha