• دوشنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98011203507
  • منبع : نمایندگی کرمان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان:

شمال استان کرمان همچنان در وضعیت خشکسالی است

شمال استان کرمان همچنان در وضعیت خشکسالی است
عکس تزئینی است

ایسنا/کرمان مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت، متاسفانه شمال استان در وضعیت خشکسالی بوده و با توجه به بارندگی های اخیر در کشور و این استان، وضعیت خشکسالی در این منطقه همچنان باقی است.

ابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت سدهای استان کرمان پس از بارندگی‌های اخیر گفت: ظرفیت سد سیرجان ۳۸ میلیون متر مکعب بوده که اکنون ۱۰ میلیون آب پشت آن ذخیره شده است.

وی ۴۰ میلیون مترمکعب را میزان ظرفیت سد بافت دانست و بیان کرد: سد بافت در حال حاضر فقط ۳۳ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد، از ۳۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سد جیرفت، ۱۸۰ میلیون مترمکعب پر شده و مابقی ظرفیت سد خالی است. ضمن آنکه سد بم نیز ۱۷۰ میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که هم اکنون ۱۴۰ میلیون آب در مخزن آن ذخیره شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از رصد لحظه‌ای مخازن سدهای استان برای تنظیم ورودی و خروجی آب سدها خبر داد و بیان کرد: متوسط بلندمدت بارندگی استان ۱۲۹ میلیمتر است که در سال آبی گذشته (مهر سال ۹۶ تا مهر سال ۹۷) استان کرمان ۵۳ میلیمتر بارندگی داشته است اما در سال آبی جاری (مهر ۹۷ تاکنون) ۱۲۰ میلیمتر متوسط بارندگی ایستگاه‌های آب منطقه‌ای را نشان می‌دهد.

وی به علت اختلاف میانگین بارندگی آب منطقه‌ای با اداره کل هواشناسی پرداخت و عنوان کرد: تعداد ایستگاه‌ها، محل قرارگیری ایستگاه‌ها و روش اندازه‌گیری متوسط بارندگی‌ها از مهمترین دلایل اختلاف آمار بارندگی‌های بین این دو نهاد است.

علیزاده در ادامه از انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران سخن به میان آورد و به ایسنا گفت: این پروژه توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و آنها پیش‌بینی کردند که در نیمه دوم سال ۹۸ آب از خلیج فارس به صنایع سیرجان می‌رسد.

وی در زمینه میزان بحران خشکسالی استان در سال جاری گفت: تابستان امسال بهتر از سال گذشته است اما متأسفانه تغییر اقلیم باعث بهم خوردن توازن بارندگی‌ها شده به‌طوری‌که اختلاف بارندگی‌ها در مناطق مختلف استان کرمان از ۴۶۰ میلیمتر تا ۱۴ میلیمتر است، لذا این بارندگی‌ها دلیل بر بهبودی وضعیت همه نقاط نیست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مشکلات شمال استان در خصوص خشکسالی هنوز به‌جای خودش باقی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha