• جمعه / ۱۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071209001
  • خبرنگار : 50203

دری نجف‌آبادی: تکفیری‌ها عامل بیش از 80 درصد توطئه‌های تضعیف اربعین هستند

دری نجف‌آبادی: تکفیری‌ها عامل بیش از 80 درصد توطئه‌های تضعیف اربعین هستند

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: بیش از 80 درصد توطئه‌ها و نقشه هایی که در جهت تضعیف انگیزه لشگر اربعین امام حسین (ع) چیده می شود با عربستان سعودی و تکفیری ها ارتباط دارد.

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به برگزاری کنگره نهایی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی، اظهار کرد: خوشبختانه این کنگره در روز گذشته با شکوه و آبرومندی تمام برگزار شد و جا دارد بنده از تمام دست اندرکارانی که در طول این مدت از زمان شروع پیش کنگره ها تا زمان برگزاری کنگره نهایی همکاری کردند تشکر و قدردانی کنم. مطمئنا برگزاری این کنگره در استان و حتی در مقایسه با تمام یادواره هایی که در سراسر کشور برای شهدا برگزار می شود کم نظیر و حتی بی نظیر بود و امیدواریم همه قدردان این سفره پربرکت باشیم و راه آنان را به عنوان وظیفه شرعی و دینی خود ادامه دهیم.

وی به دیدار اعضا و دست اندرکاران این کنگره با مقام معظم رهبری در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این نشست بر ضرورت تجلیل و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند و فرموند که روایت حال امام و شهدا در هیچ برهه ای از زمان نباید به فراموشی سپرده شود. هم‌چنین ایشان خواستار تداوم چنین کنگره هایی در استان و سطح کشور شدند و همه اقشار جامعه را به فرهنگ سازی در راستای حفظ ارزش های نظام و انقلاب اسلامی دعوت کردند.

دری نجف آبادی بر لزوم انتقال منش و فرهنگ شهیدان به نسل های آینده تاکید کرد و گفت: از 40 سال گذشته خود درس های بسیار آموخته ایم و باید این تجربیات را نه تنها برای 40 سال آینده بلکه برای 400 سال آینده به کار بگیریم. امروزه به لطف خدا همه برکات چهل سال گذشته انقلاب را به وضوح می بینیم و مسیری را که در راه تمدن سازی و عزت آفرینی برای انقلاب طی شده است به تماشا نشسته ایم.

خطیب جمعه اراک ادامه داد: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران حرکت از مرگ به زندگی و از تاریکی به روشنایی صلح و امید بود که سبب شده امت ما در سایه همت و رنج خود قله های علم و عزت و فداکاری را فتح کنند. شرایط امروز انقلاب با قبل از آن اصلا قابل قیاس نیست و به برکت امام و خون شهدا در این چهل ساله توانسته ایم افق روشنی را پیش روی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تابلوی نظام جمهوری اسلامی ایران است و این نهاد امنیتی باید با نشاط و توام با انگیزه فراوان برای برقراری نظم و امینت جامعه و مبارزه بی مماشات با فساد، فحشا، منکرات، قاچاق و... گام بردارد. نیروی انتظامی استان نه تنها وظیفه حراست از استان و مرزهای آن را بر عهده دارد، بلکه باید عمق استان را هم با دقت رصد کند و با متخلفانی که قصد دارند از استان مرکزی به عنوان یک وسیله عبور برای قاچاق و تقلب استفاده کنند با جدیت تمام برخورد کند.

وی با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کشور باید با تمام پرونده‌های فساد و تقلب بی‌هیچ مماشاتی برخورد کند، اضافه کرد: امیدواریم با جدیتی که این نهادهای امنیتی در کار خود دارند، جامعه رنگ و بوی امنیت را بیش از گذشته احساس کند و با درخشش هرچه بیشتر کارنامه نیروی انتظامی، اعتماد عمومی روز به روز به این نهاد امنیتی افزایش پیدا کند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه همه اقشار جامعه باید با آمادگی هرچه بیشتر به مصاف دشمنان اربعین حسینی بروند، افزود: متاسفانه بیش از 80 درصد از توطئه ها و نقشه هایی که در جهت تضعیف انگیزه لشگر اربعین امام حسین (ع) چیده می شود با عربستان سعودی و تکفیری ها ارتباط دارد. امیدواریم دولت و مردم هوشیار عراق فریب این نیرنگ ها و تبلیغات دروغین دشمنان را نخورند و تسلیم این سم مهلک دشمن نشوند.

خطیب جمعه اراک عضویت ایران را در مجمع اوراسیا از جمله اقدامات قابل تقدیر رئیس جمهور در سفرهای اخیر خود به نیویورک و ارمنستان عنوان کرد و گفت: آمریکا و اروپا در قضیه برجام به ما خیانت کردند و ما از آنها طلب داریم نه اینکه آنها امروز خود را طلبکار ما بدانند. به لطف خدا جمهوری اسلامی ایران این گردنه ها را نیز به زودی پشت سر می گذارد و جواب قاطعی به دشمنانش می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha