• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071410515
  • خبرنگار : 50204

تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده در استان مرکزی آغاز شد

تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه‌بندی شده در استان مرکزی آغاز شد

ایسنا/مرکزی تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه بندی شده به صورت همزمان با سراسر کشور به طور رسمی در استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در حاشیه افتتاح رسمی تولید و عرضه گوشت مرغ رتبه بندی شده در استان که در کشتارگاه صنعتی دلیجان انجام شد، اظهار کرد: این مراسم به صورت سراسری در استان‌های کشور از طریق ویدئو کنفرانس انجام و پروژه تولید مرغ رتبه بندی شده افتتاح شد. در این طرح قرار است مرغ کشتار شده با رتبه‌هایی که کشتارگاه دریافت کرده به بازار عرضه شود.

وی افزود: در استان مرکزی ۵ کشتارگاه فعال وجود دارد که دو کشتارگاه دارای رتبه A با مجموع تولید ۱۲ هزار قطعه در ساعت و سه کشتارگاه دارای رتبه B با مجموع تولید 6 هزارقطعه در ساعت هستند. این رتبه بندی با توجه به نوع پرورش مرغ در واحدهای پرورشی و کشتار در کشتارگاه های صنعتی انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: تولید مرغ در استان مرکزی ۵۹ هزار تن در سال است که در ۶ ماه ابتدایی سال ۲۹ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است. حدود ۴۰ درصد تولید گوشت مرع در استان، مازاد نیاز استان است.

شانقی بیان کرد: این رتبه بندی سبب تجهیز کشتارگاه ها به خط ۲ می‌شود، همچنین پس از کشتار تمام امحا و احشاء مرغ با دستگاه تخلیه شده و آلودگی‌های محیطی توسط خط ۲ کاهش پیدا می‌کند که در نتیجه افزایش کیفیت و ماندگاری مرغ را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: ممکن است این رتبه بندی سبب افزایش قیمت مرغ شود چراکه ضایعات مرغ بوسیله خط ۲ به طور کامل تخلیه می‌شود، اما به اطلاع شهروندان می‌رسانیم که این افزایش قیمت به معنی گرانفروشی نیست‌.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تجهیز کشتارگاه‌ها هزینه سنگینی به دنبال دارد در نتیجه این طرح در حال حاضر تا پایان سال تشویقی خواهد بود تا سایر کشتارگاه ها نیز تجهیزات خود را ارتقا دهند، اما اکنون با توجه به شرایط حاکم بر بازار و مشکلات تحریم‌ها ممکن است کشتارگاه‌های رتبه B به سرعت به سطح A نرسند.

شانقی در خصوص صادرات گوشت مرغ از استان مرکزی گفت: از دیگر مزایای رتبه بندی A قابلیت صادرات به خارج از کشور است که از طریق این دو کشتارگاه می‌توان مرغ تولیدی رتبه A را به خارج از کشور و سایر استان‌ها ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته صادرات مرغ از این کشتارگاه‌ها به خارج از کشور انجام می‌شده و با توجه به اینکه امسال نیز صادرات مرغ برای افرادی که دارای زنجیره تولید هستند آزاد است، این دو کشتارگاه نیز در صورت تکمیل زنجیره تولید می‌توانند صادرات را انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha