به گزارش ایسنا، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین به ریاست حسین کاغذلو فرماندار و با حضور کارخانه معاون امورفنی و عمرانی، بخشداران و دیگر اعضاء ستاد در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
فرماندار شهرستان ورامین در این جلسه با اشاره به ضرورت حضور کلیه اعضاء ستاد در جلسات گفت: تشکیل جلسات هماهنگی ستاد بحران در شهرستان قبل از وقوع حوادث غیر مترقبه، موجب آمادگی بیشتر و عملکرد بهتر اعضا ستاد در زمان بحران خواهد بود، بنابراین ضروری است کلیه اعضاء جهت بررسی تجهیزات و بروز رسانی امکانات مورد نیاز جهت استفاده در مواقع لزوم، آمادگی کامل داشته باشند و در جلسات حضور یابند.
وی ادامه داد: در سال گذشته با بارش ها و سیلابی شدن انهار شهرستان با مشکلاتی روبرو شد که با تمهیدات ویژه توانستیم جلوی مشکلات احتمالی را بگیریم و آسیب ها را کاهش دهیم.
فرماندار شهرستان ورامین افزود: شناسایی و لایروبی انهار رودخانه ها و جوی خیابان ها و تجهیز ماشین آلات و ادوات باید در دستور کار قرار گیرد.
کاغذلو اظهار کرد: نیاز سنجی امکانات مورد نیاز هلال احمر و تجهیز سوله مدیریت بحران در روستای خورین از دیگر اقدامات است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: در بخش مرکزی نیز سوله مدیریت بحران توسط شهرداری تجهیز خواهد شد.
فرماندار شهرستان ورامین ادامه داد: تمامی اعضاء باید با آسیب شناسی وضعیت موجود خود و احصاء نیازها و کمبودها برنامه های خود را به ستاد مدیریت بحران ارائه دهند.
کاغذلو خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود و اگر کمبودی در خصوص ادوات و تجهیزات وجود دارد با کمک اتحادیه کامیون داران نسبت به تامین ماشین آلات در زمان بروز بحران و قبل از آن استفاده گردد.
وی بیان کرد: سایت سپهر مستقر در شهرستان ورامین ارزیابی و شناسایی نقاط بحرانی را در دستور کار قرار داده است که در زمینه فرونشست نیز وضعیت را رصد میکند لذا کمیته ویژه فرونشست باید تشکیل شود. بازدید از رودخانه ها و تشکیل شورای حفاظت هم ز دیگر برنامه های ماست.
رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: تلفن مدیریت بحران در اختیار اعضاء قرا دارد تا در زمان بحران ارتباط یکپارچه ای صورت گیرد.
وی یادآور شد: دهیاران نیز باید وضعیت روستای خود را رصد نقاط بحرانی را شناسایی و تا حدنیاز تجهیزات و اقلام تهیه و دپو کنند.
انتهای پیام
نظرات