• جمعه / ۱۰ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98081005231

وزیر آموزش و پرورش:

فاقد مهارت‌های کافی برای مشارکت موثر در توسعه‌ایم

فاقد مهارت‌های کافی برای مشارکت موثر در توسعه‌ایم

ایسنا/خراسان رضوی وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش عظیم جامعه فاقد مهارت‌های کافی برای مشارکت‌های موثر در توسعه است که مسئولیت این کار با نهادهای آموزشی است.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه« یکی از کسانی که در دهه‌های گذشته جایزه نوبل را دریافت کرد، نورس است» اظهارکرد: او نظریه تاثیر نهادها بر روی تحولات اجتماعی و تغییرات را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که تغییراتی که در طول تاریخ اتفاق افتاده است، ریشه در تغییر نهادهای جامعه دارد.

وی با بیان اینکه «منظور او از نهادها قواعد مناسباتی آن‌هاست»، عنوان کرد: او به این نتیجه رسید که تحول نهادها در گرو یادگیری یک جامعه است و نهادهای ناکارآمد تحولات را در جامعه به شکست می‌رسانند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: تحقق حقیقی توسعه منوط به این است که تحولات در یادگیری اتفاق بیافتد. اگر به دنبال توسعه پایدار و ریشه‌ای هستیم که پایایی لازم را داشته باشد، باید در سطح یادگیری جامعه اتفاق‌های مهمی بیافتد. 

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: جامعه اگر سطح فرهنگش برای شکل‌گیری یک تحول واقعی اصلاح نشود، تحولات را تخریب می‌کند و اجازه نمی‌دهد تحولاتی که با انگیزه‌های مهم شکل می‌گیرد به نتیحه برسد.

وی با بیان اینکه «برای ما مهم است که اتفاق‌های مهمی در سطح یادگیری استان خراسان رضوی بیفتد»، اظهار کرد: بخش عظیم جامعه فاقد مهارت‌های کافی برای مشارکت‌های موثر در توسعه  است که مسئولیت این کار با نهادهای آموزشی است. نهادهای آموزشی در ترکیب با سایرنهادها می‌تواند این مسئولیت را انجام دهد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «شورای آموزش و پرورش استان کانونی است که جریان یادگیری را توسعه می‌دهد» گفت: شورای آموزش و پرورش استان منابع، مشکلات و ظرفیت‌های استانی را برای حل مشکلات فعال می‌کند. برای استان خراسان ما قطعا تبعیض مثبتی در سطح وزارت‌خانه قائل خواهیم شد تا هرچقدر که می‌توانیم، منابع بیشتری را اختصاص بدهیم.

وی افزود: ما در اینجا گردهم آمده‌ایم که ببینیم با ظرفیت‌های استان چه کاری می‌توانیم، انجام دهیم. ظرفیت‌های قانونی وجود دارد که به همت استاندار و مشارکت فعال نهادها می‌توان ظرفیت‌های زیادی را در استان ایجاد کرد.  

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: هشت منطقه حاشیه شهر مشهد از لحاظ آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است و این مناطق نیازمند توجه فوری هستند. برای این موضوع باید همه ظرفیت خود را به کار بگیریم و برای تحول آن هرچقدر که می‌توانیم تلاش کنیم. باید یک سوم از منابع آموزش و پرورش ملی، یک سوم منابع استانی و یک سوم هم از آن خیرین باشد تا همه پای کار بیایند و با یک اولویت‌بندی تحول جدی در حاشیه شهر اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگی در سطح استان وجود دارند که مسئولیت‌های اجتماعی را به عهده دارند، آن‌ها را به این جلسه‌ها دعوت کرده و  بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود را به آن‌ها اختصاص بدهید. امیدوارم در سال آینده که شرایط و موضوعات را بررسی می‌کنیم، جلوتر از زمان فعلی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha