• پنجشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98091410305
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

ضعیف‌ترین قشر جامعه هم می‌توانند از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند

ضعیف‌ترین قشر جامعه هم می‌توانند از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات و خدماتی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ارائه می‌کند به گونه‌ای است که ضعیف‌ترین قشر جامعه هم بتواند از آن‌ خدمات استفاده کند.

علی توکلی ۱۴ آذرماه در بازدید از مرکز جامع توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی یکتا، اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران بانکی است که در راستای گسترش و توسعه سنت قرض‌الحسنه فعالیت دارد.

وی افزود: طرح همیاران مهر در راستای کمک به همنوعان و نیازمندان است که افراد خیر مبالغی را به صورت کمک‌های بلاعوض به این بانک واریز می‌کنند و بانک خود را موظف می‌داند نیازهای افراد نیازمند را برطرف کند.

توکلی گفت: در شرایط حاضر نوع دوستی و کارهایی از این قبیل جزء ضروریات است که خوشبختانه در استان ما استقبال مطلوب بوده، به طوری که پول خوبی جمع آوری و نهادهای متولی با معرفی افراد نیازمند تسهیلاتی با نرخ ۲ درصد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌ها موقتی و زودگذر هستند، بیان کرد: طرح همیاران مهر از جمله طرح‌هایی است که در حال حاضر نیاز آن در جامعه احساس می‌شود، زیرا علاوه بر وجود افراد نیازمند، خیران بسیاری هستند که می‎توانند مشارکت داشته باشند.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گفت: تسهیلات و خدماتی که این بانک ارائه می‌کند به گونه‌ای است که ضعیف‌ترین قشر جامعه هم بتواند از آن‌ خدمات استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری دو افتخار بین‌المللی کسب کرد و به عنوان اولین بانک ایرانی و سومین بانک کاملا اسلامی در جهان معرفی شد.

در ادامه شهین نظری مدیر مرکز جامع توانبخشی و نگهداری معلولان ذهنی یکتا اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ معلول در این موسسه نگهداری می‌شود و ۱۸۸ پرونده حمایتی در این مرکز وجود دارد که از این تعداد ۶۰ نفر ترخیص دائم بوده و بهزیستی ماهیانه مبلغی را به این موسسه می‌دهد و این مبلغ در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد، همچنین ۶۵ تیم سیار وجود دارد که معلولان در خانه هستند و زیر ۱۴ سال سن دارند.

وی افزود: استان ما موسسه‌ای برای نگهداری معلولان کمتر از ۱۴سال ندارد.

 نظری گفت: ماهانه یک بار پزشک، پرستار، روانکاو، گفتار درمان، مددکار و روانشناس برای سرکشی و ساماندهی کار درمان به منازل معلولان اعزام می‌شود.

وی بیان کرد: متاسفانه به فرزندان معلول در جامعه بهایی داده نمی‌شود و اگر خانواده‌ای دارای فرزند معلول باشد اجازه نمی‌دهند معلول وارد اجتماع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha