• یکشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98121813748
  • منبع : نمایندگی زنجان

عاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی زنجان

کمبود مرغ و گوشت در استان نداریم

کمبود مرغ و گوشت در استان نداریم

ایسنا/زنجان مرغ و گوشت از اقلام اساسی سبد کالایی مردم به‌شمار می‌رود و هرگونه کمبود در تامین و عرضه این اقلام مهم منجر به ایجاد چالش‌های قیمتی و افزایش قیمت این محصولات خواهد بود.

در حال حاضر با افزایش جمعیت و احتیاج روزافزونی که به مواد غذایی، بالاخص مواد پروتئینی احساس می‌شود، تامین نیازهای غذایی انسان‌ها در درجه اول اهمیت در جوامع بشری قرار گرفته است. در سال‌های اخیر گوشت طیور به‌عنوان یک منبع پروتئینی حیوانی به‌ سرعت در تغذیه انسان مورد استفاده قرار گرفته است. هدف اصلی استفاده از گوشت مرغ در جیره غذایی، تامین پروتئین مورد نیاز بدن است.

مرغ سرشار از مواد پروتئینی و اسیدآمینه‌های ضروری است که مصرف آن می‌تواند باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شود؛ اما کمبود عرضه مرغ و به دنبال آن گرانی قیمت مرغ منجر به کاهش قدرت خرید این محصول اساسی برای مردم خواهد شد. 

از سوی دیگر، با کاهش قدرت خرید مردم، رستوران‌ها باید هزینه بیشتری را بپردازند. کمبود تولید مرغ، کمبود عرضه مرغ و افزایش قیمت مرغ در بازار، ایجاد آشفتگی در بازار مصرف را به دنبال خواهد شد. این مشکل تبدیل به یکی از دغدغه‌های مهم مردم می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در همین رابطه به خبرنگار ایسنا، می‌گوید: طی دو ماه دی و بهمن امسال‌، در مجموع ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار قطعه در ۱۷۵ واحد پرورش مرغ گوشتی جوجه‌ریزی داشتیم. این رقم حاکی از آن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بهمن‌ماه حدود ۲۷ درصد رشد داشتیم.

محمدعلی صادقی با اشاره به اینکه تولید گوشت و مرغ گرم استان حدود ۸۳۰۰ تن بوده است، ادامه داد: بازار مصرف روزانه ما ۴۸۰۰ تن است که از این میان ۳۵۰۰ تن مازاد مصرف است. گفتنی است که مازاد مصرف آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر استان‌های مصرف‌کننده که مازاد مصرف به سوی آن‌ها ارسال می‌شود، شامل استان‌های تهران، البرز و گیلان است، تاکید کرد: میزان گوشت مرغ گرم مورد نیاز استان برای ایام پایانی سال تامین است. مازاد نیز جوجه‌ریزی شده و آماده عرضه خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، با اشاره به اینکه اینکه شهروندان اطمینان داشته باشند که تولید استان زنجان همه ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای رعایت شده است، عنوان کرد: گوشت مرغ، دارای بهترین گوشت است؛ اما مردم در هنگام خرید قبل از باز کردن پلمب مرغ نسبت به ضدعفونی پلمب مذکور، اقدام کرده و از قطعه‌بندی مرغ در محل خودداری کنند.

همچنین سرپرست اداره‌کل پشتیبانی امور دام استان زنجان نیز با بیان اینکه در زمینه عرضه گوشت و مرغ منجمد در شب عید هیچ مشکلی نخواهیم داشت، می‌گوید: میزان تولید گوشت و ذخیره مرغ منجمد به اندازه کافی صورت خواهد گرفت.

قاسم معینی با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیکی گوشت و مرغ برای ایام ضیافت ماه مبارک رمضان نیز به اندازه نیاز استان فراهم شده است، می‌افزاید: شهروندان از جهت تامین و عرضه مرغ و گوشت خود برای شب عید اطمینان خاطر داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha