• شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99022719575
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در بازدید فرمانده سپاه:

توسعه، ادبیات و فهم مشترک می‌خواهد

 توسعه، ادبیات و فهم مشترک می‌خواهد

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: توسعه، ادبیات و فهم مشترک می‌خواهد.

دکتر سید علی نادر دهقانی امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در بازدید سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از مرکز جهاد دانشگاهی استان با تسلیت ایام سوگواری شهادت امیر مومنان علی (ع)، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه است و وظیفه این نهاد دریافت مسائل و یافته‌های دانشگاهی و تبدیل آن به فناوری و پیاده کردن در جامعه است.

وی ادامه داد: این نهاد در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و اشتغال فعالیت چشمگیری دارد.

دهقانی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان شامل  ایسنا، ایکنا، مرکز افکار سنجی و سازمان دانشجویان است، اضافه کرد: سازمان دانشجویان با ۲۰۰۰ دانشجو از سراسر استان عضو در راستای کمک به محرومان، بحران سیل و کرونا در حوزه‌های مختلف با جهاد دانشگاهی لرستان همکاری دارند.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه فناوری تاکنون ۱۲ میلیارد تومان فناوری به فروش رسانده‌ایم، بیان کرد: همچنین در بحث تولید محتوا تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان به کشور کانادا به فروش رسانده‌ایم.

وی گیاهان دارویی، دامپروری و گردشگری را سه مزیت لرستان عنوان کرد و با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در  تولید نشاء، آموزش و مشاوره می‌تواند با سپاه استان همکاری لازم را داشته باشد، اظهار کرد: به دنبال تولید علم، ثروت و اشتغال هستیم و در استان ضرورت دارد این مهم را توسعه دهیم.

دهقانی بیان کرد: در بحث GIS با اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان کاری مشترک انجام و موقعیت امامزاده‌ها و بقای متبرکه را رصد و موقعیت آنها را مشخص کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهرستان کوهدشت کشاورزی سنتی با بهره‌وری پایین و مصرف آب زیاد است، گفت: به منظور تحول  بخش کشاورزی و ترغیب آنان در این شهرستان شهرک گلخانه‌ای با مساحت شش هکتار راه‌اندازی کردیم که دو هکتار آن به کشت خیار اختصاص دادیم.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه سپاه در کشور شبکه تجاری سازی دارد می‌توان از ظرفیت این نهاد برای فروش محصولات گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی استان استفاده کرد.

دهقانی تولید گیاهان دارویی کاری کم هزینه و پرسود است، گفت: آمادگی داریم در این راستا با سپاه همکاری داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه در بحث درمان ناباروری نیز آمادگی داریم با سپاه لرستان همکاری کنیم، افزود: همکاری بین جهاد دانشگاهی و سپاه لرستان بیشتر شود و با کمک این دو نهاد می‌توانیم قدم‌های موثری در راستای توسعه پایدار براساس مزیت‌های استان برداریم.

وی با بیان اینکه  توسعه در لرستان فهم و ادبیات مشترک می‌خواهد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان  قابلیت دارد که در بحث به‌نژادی دام و طیور در استان و راه‌اندازی مرکز تخصصی سرطان سینه فعالیت داشته باشد و این از برنامه‌های جدید جهاد دانشگاهی در سال‌های آینده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha