• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99030200986
  • خبرنگار : 71594

با اشاره به پیام رهبری به مناسبت روز قدس ۹۹

برزگر: مساله فلسطین مساله‌ای انسانی است و تمام بشریت باید به آن توجه کند

برزگر: مساله فلسطین مساله‌ای انسانی است و تمام بشریت باید به آن توجه کند

یک حقوقدان گفت: مساله فلسطین یک مساله عربی و یا اسلامی نیست بلکه یک مساله انسانی بوده و تمام بشریت باید به آن توجه کند.

حجت الاسلام عباس برزگر در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی قدس اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات مدبرانه و هوشمندانه خودشان در این روز در دو قسمت مطالب بسیار مهمی را بیان فرمودند. اول یادآوری چند نکته اساسی از جمله تلاش در جهت روشنگری در مقابل فراموشی مساله قدس و فلسطین بود. بسیاری از کشورهای حامی اسرائیل یا دشمن مسلمانان تلاششان بر این است که با ایجاد غائله و مشغول کردن نیروهای خوب اسلامی در جهت فراموشی مساله قدس و غده سرطانی اسرائیل حرکت کنند.  

وی افزود: اولین یادآوری مهم مقام معظم رهبری در مقابل این تلاش استکبار جهانی مساله آگاهی، روشنگری، به روز کردن و توجه به این موضوع مهم در جهان اسلام به ویژه در میان نسل جوان مسلمان و کشورهای اسلامی و همچنین در سطح جهانی بود تا این مساله را احیا کنیم.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه اشاره دوم مقام معظم رهبری به جنایات استکبار در کشورهای اسلامی است، گفت: هدف آنها از ایجاد داعش و ایجاد مشکل و درگیری در کشور مظلوم یمن و همچنین ایجاد غائله در کشورهای مسلمان و مشغول کردن آنها این است تا نتوانند به مساله مهم قدس و جنایاتی که اسرائیل انجام می دهد بپردازند.

برزگر با اشاره به مساله غصب اراضی و خانه های ملت مظلوم فلسطین توسط صهیونیست های صاحب زر و زور که عامل آن کشورهای غربی بعد از جنگ جهانی دوم بودند و با استفاده از غفلت دولت های اسلامی منطقه موجب گردید که غاصبین وارد سرزمین های فلسطین شوند و آنها را از خانه و کاشانه خود بیرون کنند، گفت: راهکار مقابله با این قضیه در وهله اول خود ملت فلسطین است و بعد از آن کشورهای اسلامی هستند که باید مصمم تر و جدی تر با قضیه فلسطین برخورد کنند و آمادگی داشته باشند.

وی در رابطه با مساله باقی ماندن و تداوم این وضعیت فلسطین تاکنون بیان کرد: این مساله ناشی از سکوت کشورهای اسلامی و بی خاصیتی برخی از آنهاست که در بعضی مواقع با اسرائیل قراردادهای نگینی امضا و یا با آنها همراهی کردند و یا بحث صلح با اسرائیل را مطرح می کنند، است. همچنین بی خاصیتی و فشل بودن سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل حقوق بشر از جمله دیگر دلایل آن است که داعیه حقوق بشر و عدالت دارند و البته زورگویی های آمریکا شرایط را روز به روز بدتر کرده است.

این حقوقدان با اشاره به اینکه شاهد هستیم که در طول سال های گذشته و هم اکنون غاصبین و مزدوران اسرائیل چه ظلمی به زنان و کودکان در فلسطین می کنند، تصریح کرد: در طول این دوران، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقطه عطفی در جان گرفتن نهضت فلسطین در کل جبهه مقاومت بوده که کار را بر رژیم صهیونیستی سخت تر کرده است و روز به روز نیز سخت تر خواهد شد.. همچنین تشکیل جبهه حزب الله، حماس و جهاد اسلامی نقطه عطف دیگری در جهت مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکای جنایتکار و اسرائیل است که الحمدلله شاهد هستیم این جبهه روز به روز پرتوان تر شده و جبهه استکبار رو به افول  است.

برزگر خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیلی که در اوایل اشغال و جنگ با کشورهای عربی ۶ روزه این کشورها را شکست داد، اما امروز بحمدالله جبهه مقاومت در تمام مقاطع مانند جنگ ۳۳ روزه ای که اسرائیل فکرش را هم نمی کرد، آنچان ضربه سختی به اسرائیل وارد کردند که شکست خورد و از لبنان عقب نشینی کرد و در حال حاضر نیز شرایط به گونه ای است که اگر حرکتی انجام دهد کمتر از ۷۲ ساعت برای آتش بس التماس می کند.

وی با اشاره به بخش دیگری از فرمایشات امروز مقام معظم رهبری گفت: یکی از توصیه های ایشان جهاد فی سبیلی الله برای آزادی فلسطین بود که این مساله یک فریضه است و مطلب دوم این بود که مساله فلسطین یک مساله انسانی، بشری و جهانی است چرا که عده ای غاصبانه منازل انسان های بی گناه را غصب کرده و آنها را از خانه و کاشانه خود نیز بیرون کردند. بنابراین این مساله صرفا محدود به مساله فلسطین و یا مساله عربی و یا اسلامی نیست بلکه یک مساله انسانی بوده و تمام بشریت باید به آن توجه کند.

این حقوقدان در رابطه با این موضوع که هدف مبارزه، آزادسازی فلسطین است، بیان کرد: با اعتماد به نفسی که امروز جبهه مقاومت به دست آورده و با اتکا به ذات باریتعالی ان‌شاءالله نصرت خداوند را در پی خواهد داشت.

برزگر در رابطه با موضوع بهره گیری از همه راه های مشروع در مبارزه با اسرائیل و استکبار جهانی و عدم اتکا به دولت های استکباری، گفت: ثابت شده که در طول تاریخ، دشمنی آنها با دو امت اسلامی و فلسطین امری مسلم است.

وی در خصوص عمل نکردن سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی و حقوق بشری به وظیفه خود، یادآور شد: شاهد هستیم که گاهی اگر سازمان ملل هم با زحمت قطعنامه ای علیه اسرائیل صادر کند آن را وتو می کنند و عملا سازمان های بین المللی کاری برای ملت مظلوم فلسطین انجام نمی دهند.

این حقوقدان با اشاره به بی توجهی کشورهای عربی و اسلامی در سازش و کنار آمدن با اسرائیل، افزود: بعضا آنها قرارداد امضا می کنند و تبادل سفیر دارند و جلساتی با هم برگزار می کنند و چراغ سبز به اسرائیل نشان می دهند ولی همت جوانان غیور و مجاهد که در سراسر عالم و کشورهای اسلامی هستند بارقه امیدی برای آزادی قدس شریف است. همچنین یکی از سیاست های جنایتکارانه کشورهای استکباری ایجاد جنگ ها و غائله های داخلی برای منطقه غرب آسیا مانند ایجاد داعش بوده که هدف از آن سرگرم کردن کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت است.

برزگر با اشاره به اینکه نکته ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند مساله اتحاد جوانان غیرتمند و توجه به توصیه های امام خمینی (ره) است، تاکید کرد: امام خمینی (ره) فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا و اسرائیل بکشید، ان شاءالله این غده سرطانی ریشه کن شود و اصلی ترین توصیه مقام معظم رهبری تداوم مبارزه و سازمان بخشیدن به جبهه مقاومت بود که ان‌شاءالله این مساله بیشتر مورد توجه واقع شود.

وی در رابطه با بی توجهی سازمان های بین المللی به مساله  ظلم به کودکان و زنان در غزه، فلسطین و کشورهای اسلامی گفت: اگر در گوشه ای از کشورهای اروپایی زن و یا کودکی مورد ظلم قرار گیرد آن را در بوق و کرنا می کنند و جار و جنجال راه می اندازند ولی در کشور فلسطین و کشورهای اسلامی روزانه زنان و کودکان مظلوم به شهادت می رسند ولی صدای کسی در نمی آید و سازمان های بین المللی به خواب رفته اند. آنها نه تنها کاری نمی کنند بلکه از ظالم نیز حمایت می کنند و این ظلم بزرگی است که جبهه استکبار جهانی از جمله آمریکا و کشورهای غربی آن را انجام می دهند که در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان نیز شاهد بودیم که با دادن سلاح های شیمیایی به صدام علیه ملت مظلوم کشورمان این مساله را روا داشتند.

این حقوقدان با گرامیداشت یاد شهدای مقاومت، شهید عباس موسوی، شهید سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس گفت: آنها با شهادت شان غیرت دینی، مجاهدت فی سبیل الله و آرمان شهادت طلبی را در دنیای اسلام و سراسر دنیا به جریان در آوردند و باعث تسریع در نابودی غده سرطانی اسرائیل و کرونای ۷۰ ساله ای شدند که به جان امت اسلامی افتاده و ان شاءالله در سایه امام زمان به زودی در قدس شریف نماز جماعت بخوانیم.

برزگر با اشاره به اینکه از فرمایشات مدبرانه مقام معظم رهبری چند نکته اساسی استخراج می شود، بیان کرد: مطلب اول زنده نگه داشتن یاد و نام قدس و فلسطین و آگاهی دادن به نسل جوان و کودکان و آشنایی آنها با موضوع مقاومت و فلسطین است که اولین مساله در مقابل تلاش استکبار برای فراموشی فلسطین است.

وی در پایان گفت: نکته دوم و مهم اتحاد مسلمانان و به خصوص جوانان با انگیزه کشورهای اسلامی و جامعه بشری در احیای عدالت و حقوق غصب شده امت فلسطین می باشد و مساله بعدی تلاش در جهت اقتدار همه جانبه جبهه مقاومت اعم از حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج غیور و حشد الشعبی عراق و حزب الله یمن و گروه های جهادی پاکستان و افغانستان و کشورهای اسلامی است که جمعشان مانند صاعقه هایی است که نابودی اسرائیل و استکبار جهانی را در آینده نزدیک در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha