به گزارش ایسنا، علی اکبر ربیع زاده در نشست خبری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که صبح امروز برگزار شد در این باره اظهار کرد: اصول و راهنمای بهبود ارائه خدمات مانند اصلاح سرویس ها با رویکرد مشتری محوری مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: همکاران ما در سامانه تلفنی ۱۴۲۰ پاسخگوی سوالات مردم هستند و می توانند هرجا لازم بود راهنمایی لازم را دریافت کنند.
به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی استعلام وضعیت دریافت مستمری، استعلام ارتباط بیمه ای بیمه شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری، درخواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی از جمله طرح هایی هستند که از امروز به صورت غیرحضوری به بیمه شدگان و کارفرمایان ارائه می شوند.
ربیع زاده به اشاره به الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان، برای کلیه پیمانکاران و واگذارندگان کار سراسر کشور گفت: سالانه قریب به ۲۰۰ هزار مفاصاحساب صادر می شود و از جمله دستاوردهای غیرحضوری شدن این طرح کاهش تردد غیرضروری کارفرمایان، افزایش امنیت اطلاعات سازمان و همچنین کارگاه ها به دلیل استفاده از یک سامانه اختصاصی، امکان مشاهده مفاصاحساب های صادره در سامانه اختصاصی سازمان و حذف نیم میلیون مکاتبه غیرضروری در خصوص مفاصاحساب ها و اصالت سنجی آنهاست.
وی با اشاره به اینکه سرویس استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمه ای را دومین و سومین خدمت هستند گفت: مشتری به طور متوسط بیش از یک روز معطل می شده اما در این مدل مستمری بگیر درخواست غیر حضوری می دهد، گواهی وضعیت دریافت میکند و بعد می تواند آن را رمزگذاری شده به هرجا خواست ارائه دهد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی مزیت های دیجیتالی شدن این خدمت را برشمرد و گفت: حذف سالانه ۵۰۰ هزار مراجعه فرد سالمند به شعب، حذف سالانه حدود ۴۰۰ هزار مراجعه نیروی کار به شعب، جلوگیری از هدررفت یک میلیون نفر-ساعت نیروی کار، پیش بینی آزادسازی ۹۰ هزار نفر ساعت وقت پرسنل شعب، حذف کاغذ و هزینه چاپ، نگه داری و گردش یک میلیون سند از جریان ارائه خدمت و افزایش روانی و اعتبار اسناد و حذف کامل امکان جعل استعلام ها از جمله مزیت هاست.
ربیع زاده سرویس چهارم غیرحضوری شده را سرویس تکمیل سوابق کسری از ماه دانست و گفت: هفت ایستگاه کاری باید طی می شد تا این خدمت ارائه شود؛ اما اکنون این فرایند غیرحضوری انجام می شود. پیش بینی کردیم حدود ۵۰۰ هزار متقاضی از این سرویس استفاده کنند و یک میلیون نفر ساعت از وقت نیروی کار ذخیره شود. همچنین ۱۵۰هزار نفر ساعت وقت پرسنل ذخیره و یک میلیون سند کاغذی حذف می شود.
وی ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی را سرویس بعدی غیرحضوری شده دانست و گفت: حذف الزام مراجعه بیمه شده نیروی کار به شعب سازمان در پی ارائه این خدمت دستاورد مهمی است که از این پس محقق می شود.
انتهای پیام
نظرات