• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99101612243

مدیرکل منابع طبیعی فارس:

مقابله با قاچاق چوب در فارس تشدید شده است

مقابله با قاچاق چوب در فارس تشدید شده است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیرکل منابع طبیعی فارس از اجرای طرح تشدید و برخورد با قاچاقچیان چوب آلات جنگلی در سطح شهرستان‌های جنگلی استان در راستای مقابله با قاچاقچیان و سودجویان بهره برداری غیر مجاز محصولات جنگلی و مرتعی خبر داد.

عبدالحسن صمدنژاد سه‌شنبه ۱۶ دی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در منابع طبیعی، از مقابله جدی با قاچاقچیان محصولات جنگلی بویژه چوب آلات در استان خبر داد و افزود: در این راستا با همکاری دستگاه قضائی و پیگیری‌های انجام گرفته نظارت بر عرصه‌های منابع طبیعی بویژه کوره‌های تولید زغال با جدیت هرچه تمام تر در حال انجام بوده و تدابیر خاص حفاظتی در اینخصوص تشدید خواهد شد.

او با اشاره به شناسایی متخلفان و برخورد جدی با حمل کنندگان و انتقال دهندگان چوب آلات قاچاق جنگلی، گفت: طی ۹ ماهه اخیر با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این استان بیش از ۱۸ هزار کیلوگرم زغال،۴۰ تن چوب آلات، ۵ هزار کیلوگرم ریشه شیرین بیان غیر مجاز و ۱۴۰ تن هیزم جنگلی قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده است.

صمدنژاد افزود: توقیف ۱۰۹ دستگاه اره موتوری از متخلفین در شهرستان‌های ممسنی، فیروزآباد، کازرون شیراز، قیروکارزین، رستم و جهرم از دیگر اقدامات مقابله‌ای و برخورد با قاچاقچیان چوب بوده است.

پایش کارگاه‌ها و صنایع چوب‌بری در فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ضمن اشاره به اهمیت اقتصادی، اجتماعی و اکولوژی عرصه‌های جنگلی، حفاظت از این منابع ارزشمند خدادادی را امری ضروری دانست و افزود: در طرح مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی، کارگاه‌ها و واحدهای‌های چوب بری، رصد شده و در صورت مشاهده تخلف، کارگاه تعطیل و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

او ادامه داد: بازدید از کارگاه‌ها و صنایع چوب بری در سطح استان با اخذ دستور از مقامات قضایی، استقرار اکیپ‌های مستقر و سیار یگان حفاظت منابع طبیعی در گلوگاه‌ها، مسدود کردن راه‌های فرعی دسترسی به جنگل، نظارت مستمر بر فعالیت کوره‌های تولید زغال، تنظیم پرونده برای متخلفان و ارجاع به مراجع قضایی، نصب بنر و تابلوهای هشدار دهنده در نقاط بحرانی از دیگر اقدامات ویژه حفاظتی در اجرای بهتر این طرح بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس همچنین از مردم و طبیعت دوستان درخواست کرد که ضمن همراهی با نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای مبارزه با قاچاق چوب و شناسایی متخلفان این حوزه، در صورت مشاهده قطع درخت و یا حمل محصولات و فرآورده‌های جنگلی مراتب را طی تماس با شماره ۱۵۰۴ به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha