• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99102317555

افزایش مصرف گاز، باعث خاموشی اضطراری برق در قم

افزایش مصرف گاز، باعث خاموشی اضطراری برق در قم

ایسنا/قم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: افزایش مصرف گاز موجب خاموشی اضطراری در مناطقی از قم در روز گذشته شد.

مهندس مهدی آهنین‌پنجه، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: خاموشی اخیرناشی از افزایش مصرف گاز خارج از عهده شرکت توزیع برق استان و توسط مرکز دیسپاچینگ ملی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به افزایش دو درجه سرمای هوا نسبت به سال گذشته بیان کرد: این امر موجب افزایش 20 تا 25 درصدی مصرف گاز در کشور و در نهایت کمبود آن در نیروگاه‌ها شد که نتیجه آن خاموشی‌های هفته‌های اخیر است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم از مکاتبه با دستگاه‌های اداری و اجرای استان قم و دعوت به همکاری در کاهش مصرف انرژی خبر داد و گفت: از مجموعه مدیریت شهری نیز خواستیم نسبت به کاهش خاموشی بوستان‌ها نیز اقدام کنند تا بتوانیم هر چه بهتر شرایط موجود را مدیریت کنیم.
وی با بیان اینکه در بخش توزیع برق هیچ‌گونه مشکلی در استان نداریم و مدیریت مصرف انرژی تنها راه برون‌رفت از خاموشی‌های احتمالی در این ایام است، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود تا با مصرف بهینه برق و گاز، بر استمرار خدمات برق و گاز در کشور یاری برسانند در دوهفته گذشته هرشب سهمیه خاموشی داشتیم که با مدیریت بار انجام شده و از قطع مردم بخاطر سرما جلوگیری شد.
آهنین‌پنجه همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت هرچه بهتر خاموشی‌های ناشی از کمبود گاز در نیروگاه‌ها خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی می‌توانند از طریق نرم‌افزار «برق من» خاموشی‌های احتمالی مناطق خود را پیگیری کنند.
وی در پایان سخنان خود به قطعی برق در شهر قنوات نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه خاموشی روز گذشته به صورت اضطراری اعمال شده و خارج از عهده شرکت توزیع برق استان بود اما به طور کلی در شهر قنوات مشکلی خاموشی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha