• شنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99111813538
  • خبرنگار : 30057

ارائه خدمات تبدیل ایده‌های دانشگاهی به محصولات فناورانه از سوی دانش بنیان‌ها

ارائه خدمات تبدیل ایده‌های دانشگاهی به محصولات فناورانه از سوی دانش بنیان‌ها

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در رشته‌های مکاترونیک و برنامه نویسی، خدماتی را در زمینه تبدیل دانش فنی تولیدشده در دانشگاه‌ها به فناوری به محققان دانشگاهی ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حجت علمداری، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بیان مکانیک الکترونیک و مکاترونیک و برنامه‌نویسی را از زمینه‌های فعالیت این شرکت عنوان کرد و گفت: مشتریان  این مجموعه دانش‌بنیان اساتید دانشگاه و فعالان فناوری هستند که می‌خواهند یک محصول جدید را تولید یا بومی‌سازی کنند که ساخت آن و دستیابی به قطعات آن در بازار با چالش‌های زیادی مواجه است.

علمداری با بیان اینکه این شرکت با تمرکز بر این محصول، آن را در قالب یک نمونه آزمایشی تولید می‌کند، ادامه داد: یکی از محصولات فناورانه تولید شده در این شرکت، دستگاه شبیه‌ساز رسوب در لوله‌های نفتی است که در واقع پایان‌نامه مقطع دکتری یکی از دانشجویان در دانشگاه شیراز بود. این دستگاه همان‌گونه که از نام آن معلوم است، فرایند رسوب در لوله‌های نفتی را شبیه‌سازی می‌کند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه، افزود: زمانی که یک فعال فناور ایده‌ای دارد تا دستگاهی جدید تولید کند یا یک محصول خاص را در داخل کشور، بومی‌سازی کند. این فعال فناور یا استاد دانشگاه در همکاری و مشارکت با  این شرکت، می‌تواند ایده خود را به یک محصول واقعی تبدیل کند. بخش دیگری از توان این شرکت بر روی شناسایی نیازهای فناورانه صنایع مختلف و برطرف کردن آنها و یا بهینه‌سازی فرایندهای تولید متمرکز است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان یکی دیگر از محصولات فناورانه این شرکت را طر احی و ساخت دستگاه رشد بلور چاکرالسکی دانست و اظهار کرد: این دستگاه با تولید بلور تحت خلاء، تک کریستاله‌ای را تولید می‌کند که در محصولات مختلفی مانند پنل‌های خورشیدی، لنزهای دید در شب و یا جواهرات، کاربرد دارند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، وی همچنین بیان کرد: این شرکت به صورت کلی تلاش دارد تا در همکاری با مراکز پژوهشی، دانشگاهی و فعالان فناور و هسته‌های علمی در دانشگاه‌ها، امکانات و ظرفیت‌های تخصصی و دانش‌بنیان خود را در اختیار آنها قرار دهد تا فرایند تبدیل ایده به محصول، به خصوص در حوزه مکاترونیک تسریع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha