• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403032617727
  • خبرنگار : 30057

رئیس انجمن ترویج علم خبر داد

اعطای جایزه قانعی‌راد به کنشگران اجتماعی

اعطای جایزه قانعی‌راد به کنشگران اجتماعی

رئیس انجمن ترویج علم با اشاره به جزئیات اعطای جایزه قانعی‌راد، گفت: این جایزه در آبان ماه امسال همزمان با هفته ترویج علم اعطا خواهد شد.

به گزارش ایسنا دکتر اکرم قدیمی در نشست معرفی بیست و پنجمین دوره جایزه ترویج علم با اشاره به سابقه فعالیت انجمن ترویج علم، گفت: تاکنون این انجمن جوایز متعددی داشته است که از آن جمله می‌توان به جایزه میرهادی اشاره کرد. جایزه «یادبود توران میرهادی» برای مروجان علم در بین کودکان در سال ۱۳۹۶ به پاس یک عمر تلاش توران میرهادی در راه ترویج علم و آگاهی پایه‌گذاری شد. 

وی با بیان اینکه این جایزه به افراد و گروه‌های مردم‌نهادی که در حوزه ترویج علم فعالیت می‌کنند اعطا می‌شود، ادامه داد: جایزه دیگر ما بهمن بیگی (جایزه معلمان مناطق محروم) است. این جایزه در راستای تلاش برای اعتلای علم و اندیشه میان دانش‌آموزان عشایر فارس و خوزستان، در سال ۱۴۰۲ تعریف شد.

قدیمی خاطرنشان کرد: امسال نیز جایزه دیگری یه نام قانعی‌راد برای پاسداشت خدمات علمی دکتر سید امین قانعی‌راد، استاد جامعه‌شناس به سایر جوایز این انجمن اضافه شده است.

رئیس انجمن ترویج علم ایران یادآور شد: این جایزه با توجه به فعالیت‌ها و آثار دکتر قانعی‌راد در حوزه جامعه‌شناسی علم، اجتماعات علمی، جامعه‌شناسی مردم مدار، ارتباط علم و جامعه، جامعه‌شناسی حوزه عمومی، تلاش برای ترویج علم جامعه شناسی، کنشگر فعال اجتماعی (کنشگر در عرصه علم و جامعه) تعریف شده است. 

به گفته وی این جایزه به کنشگر اجتماعی فعال، استاد پیشکسوت، انجمن علمی (نهاد مدنی)، رساله دکتری یا پژوهش اجتماعی بزرگ در سطح کلان اعطا می‌شود.

رئیس انجمن ترویج علم هدف از اعطای این جایزه را قدردانی از کوشش‌های مروجان علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه‌سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه، ایجاد ارتباط بین علم و جامعه جایزه قانعی دانست و گفت: یکی از حامیان این جایزه کرسی یونسکو در ترویج علم است.

قدیمی افزود: کلیه کسانی که در حوزه علم و جامعه فعالیت دارند، به نوعی مخاطب این جایزه هستند.

وی با بیان اینکه این جایزه دارای ۸ بخش است، گفت: فراخوان اعطای جایزه قانعی‌راد منتشر شده و تا ۲۰ شهریور مخاطبان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. زمان اعطای جایزه در آبان ماه سال جاری همزمان با هفته ترویج علم تعیین شده لست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha