• دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400041410159
  • خبرنگار : 50071

بیشترین پرونده‌های دادسرای مشهد مربوط به چه اتهاماتی است؟

بیشترین پرونده‌های دادسرای مشهد مربوط به چه اتهاماتی است؟

ایسنا/خراسان رضوی دادستان مشهد گفت: سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عادی، تهدید، ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، تخریب و نگهداری مواد مخدر ۸ اتهامات اول ورودی پرونده به دادسرای مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ را تشکیل می‌دهد.

محمد حسین درودی در تشریح آمار ورودی پرونده به دادسرای مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: در ۸ اتهام اول ورودی پرونده به دادسرای مشهد، شاهد کاهش این اتهامات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

دادستان مشهد بیان کرد: در سرقت مستوجب تعزیر ۷ درصد، توهین به اشخاص عادی ۲۳ درصد، تهدید ۱۹ درصد، ضرب و جرح عمدی ۱۸ درصد، کلاهبرداری ۶ درصد، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی و تخریب ۳۶ درصد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ورودی پرونده‌های مربوط به این اتهامات به دادسرای مشهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام ارجاع در سطح نواحی دادسرای مشهد شاهد کاهش قابل ملاحظه ورودی پرونده به دادسرای مشهد هستیم، گفت: با اجرای طرح تحول نظام ارجاع در دادسرای مشهد ضمن پیشگیری از تشکیل پرونده‌های واهی، راهنمایی و ارشاد اولیه شاکی به منظور ثبت درست شکایت خود و جلوگیری از سردرگمی ارباب رجوع بین دادسرا و کلانتری، شاهد کاهش اطاله دادرسی نیز هستیم.

دبیر ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای دادگستری استان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به تأکیدات صورت گرفته مبنی بر کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و همچنین تأکید بر عدم اعطای مرخصی به سارقین و مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار شاهد کاهش جرایمی مانند سرقت، تهدید، تخریب و ضرب و جرح عمدی هستیم.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی دادستان مشهد در پایان گفت: در جرایم خشن و مهم با توجه به اینکه این جرایم امنیت عمومی جامعه را خدشه‌دار می‌کند، با قاطعیت در چارچوب قوانین و مقررات با مرتکبین این جرایم برخورد می شود؛ کمااینکه در  چند سال اخیر مردم شاهد این امر بوده‌اند و انشاءالله در سال جاری هم همین رویه در دادسرای مشهد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha