• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400042115326
  • خبرنگار : 50210

قطعی برق در انتظار ادارات پرمصرف استان مرکزی

قطعی برق در انتظار ادارات پرمصرف استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ادارات پر مصرف و بی توجه به اقداماتی که باید در راستای کاهش مصرف برق رعایت شود، دو ساعت در روز دچار قطعی برق می شوند و ادارات پرمصرف تر نیز ساعات بیشتری را مشمول قطع برق خواهند شد.

محمد اله داد ۲۱ تیرماه در جلسه شورای اداری استان مرکزی با ابراز تاسف درخصوص مشکلات ایجاد شده در تامین برق در سال جاری، اظهار کرد: دو سد آبی تولید برق در کشور وجود دارد که وضعیت مناسبی ندارد و در واقع شرایط سخت و شکننده ای را شاهد هستیم. کاهش بارندگی ها، افزایش دما، کاهش ۳۵ درصدی ظرفیت تولید برق سدها، ارزان بودن انرژی، مصارف روزافزون استخراج غیرمجاز رمز ارزها، رشد چشمگیر رونق صنایع موجود، تداوم شرایط کرونایی و حضور طولانی تر مشترکین باعث مشکلاتی در صنعت برق شده است.

وی خواستار توجه به ساعات کاری ابلاغی ادارات از سوی استانداری شد و گفت: از ساعت ۱۱ تا ۱۳ بارهای سرمایشی باید ۵۰ درصد کاهش یابد و اطمینان از خاموش بودن تمامی سیستم های سرمایشی و برقی پس از اتمام ساعت اداری و روزهای تعطیل ضروری است، همچنین استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ درجه باید مدنظر ادارات قرار گیرد.

اله داد با بیان اینکه ادارات دارای ژنراتور باید در پیک ظهر از ژنراتور استفاده کنند، افزود: استفاده حداکثری از تهویه و نور طبیعی روز، تعیین و معرفی نماینده انرژی، استفاده از پتانسیل نیروهای خدماتی و نگهبان برای کنترل مصارف، حذف یا کاهش نورپردازی و روشنایی مازاد ساختمان ها، محوطه ها و سردر ادارات، مراجعه به سایت شرکت برق یا اپلیکیشن برق من برای اطلاع از برنامه قطع برق از دیگر انتظارات مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از اعضای شورای اداری است.

وی افزود: ادارات پر مصرف و بی توجه به موارد مذکور دو ساعت در روز دچار قطعی برق می شوند و ادارات پرمصرف تر نیز ساعات بیشتری را مشمول قطع برق خواهند شد.

اله داد تصریح کرد: شرایط تا پایان شهریور باید تحت کنترل باشد چراکه وضعیت شکننده است. اگر کنترل و همکاری لازم از سوی مدیران انجام نشود مجبور می شویم به بخش خانگی و عمومی نیز خاموشی بدهیم که اصلا مورد تمایل ما نیست، اما اگر فروپاشی شبکه محتمل باشد ناچاریم که قطع برق را به مانند هفته گذشته که هفته بسیار سختی بود ادامه دهیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی خواستار ترویج عادت کتابخوانی در بین فرزندان شد.

مهدی ثامنی گفت: اگر اصناف، صنایع، کسبه و برخی ادارات بخشی از درآمد خود را به امور فرهنگی و کتابخانه ها اختصاص دهند می توانند از مالیات های مستقیم معاف شوند.

ثامنی افزود: کتابخانه ها از گروه شغلی ۳ به گروه شغلی ۲ جابجا شدند که در شرایط نارنجی می توانند فعال باشند، هر چند که در کشورهای دیگر، کتابخانه ها در گروه شغلی یک قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha