• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400042317271
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

توسعه کشورها با آموزش و پرورش کارآمد و اثربخش محقق می شود

توسعه کشورها با آموزش و پرورش کارآمد و اثربخش محقق می شود

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همه کشورها برای توسعه و پیشرفت نیازمند آموزش و پرورش کارآمد و اثربخش هستند.


به گزارش ایسنا، احمد ناصری 23 تیر در دومین همایش ملی مدرسه آینده در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هزینه جبران خدمات معلمان جزو بالاترین ارقام قابل پرداخت در کشورهای توسعه یافته است، تصریح کرد: هزینه در آموزش و پرورش بر خلاف سال های گذشته که مصرفی می دانستند، به عنولن سرمایه گذاری پذیرفته شده است و این مساله در آینده آثار مثبتی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه طبق سند تحول آموزش و پرورش، مدرسه رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است، ادامه داد: مدرسه نقطه اتکای حاکمیت و ملت در رشد و تعالی کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در دوره کرونا با وجود خسارات تاسفبار، تجربه گرانسنگی در حوزه آموزش و پرورش به ثبت رسید و روشن شد که مدرسه جایگزینی ندارد.
ناصری با بیان اینکه مدرسه دارای تعامل اثربخش با نهادها، مساجد و خانواده ها است، تشریح کرد: مدرسه کانون تربیت محله بوده و پیوند موثری با موضوعات مختلف دارد.


مدرسه محل رسیدن به قله الهی است

در ادامه حجت‌الاسلام‌عبدالله حسنی  با بیان اینکه مدرسه محل آموزش ادب و اخلاق است، افزود: اولین علم شناخت توحید است و آخرین علم هم سپردن همه چیز به خداوند متعال می باشد.
وی با بیان اینکه باید این همایش ها راهکارهای مناسبی برای مراکز آموزشی و مدارس پیدا کند، اظهار کرد: باید مقام معلم را تکریم کنیم و عظمت مدرسه را حفظ و صیانت کنیم.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید برای دانش آموزان نحوه زندگی کردن و اخلاق دینی را آموزش داد، تصریح کرد: درس باید برای یادگرفتن اخلاق دینی و زندگی در آینده را برای دانش آموزان تشریح کند.
دبیر علمی دومین همایش ملی مدرسه آینده و عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: به قول بزرگی آموزش و یادگیری پر کردن سطل خالی نیست بلکه افروختن آتش است.
عادل زاهد با بیان اینکه مدرسه عبادتگاه معلمان است، اضافه کرد: برخی ها بر این باورند که نشانه های فرتوتی در مدارس دیده می شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اطلاعات محور است، اظهار کرد: وقتی سیستم آموزش و پرورش تست محور باشد دانش آموزان دنبال رقابت می روند که در این شرایط مدرسه از ماموریت های خود دور می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha