• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400052618754
  • خبرنگار : 50444

دستاوردهای سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به ارمنستان

دستاوردهای سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به ارمنستان

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتاق تعاون خراسان شمالی دستاورهای سفر هیئت تجاری استان به کشور ارمنستان را تشریح کرد.

ابراهیم قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه جلسات و نشست های مختلفی با حضور تجار خراسان شمالی و ارمنستانی برگزار شد اظهار کرد: در این سفر با دو فروشگاه زنجیره‌ای معتبر و بزرگ برای گسترش همکاری صحبت شد که طرف ارمنی بر بسته بندی محصولات برای عرضه در فروشگاه تاکید داشت و توافق‌های خوبی در این زمینه بعمل آمد.

وی افزود: غرفه‌ای در مسجد کبود برای معرفی محصولات فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خراسان شمالی اختصاص یافت،  همچنین با تأسیس دفتر توسعه تجاری ارمنستان در خراسان شمالی و متقابلاً دفتر توسعه تجاری خراسان شمالی در ارمنستان موافقت به عمل آمد و مقرر شد طرفین دفاتر را بطور رایگان تأمین کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: ارمنستان دروازه ورود به کشورهای اوراسیا محسوب می‌شود و گسترش تبادل تجاری این استان با ایروان می‌تواند توسعه استانی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای سرمایه گذاران خارجی در استان هر امکاناتی نیاز باشد همانند سرمایه گذاران ایرانی فراهم می‌شود، ادامه داد: در خراسان شمالی برای سرمایه گذاران خارجی همانند سرمایه گذاران ایرانی تمام امکانات فراهم می‌شود و ثبت شرکت گردشگری ارمنی در فاصله‌ای بسیار کوتاه از ابتدا تا انتها توسط خدمات سرمایه گذاری استان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سهم اندک ایران در بازار ارمنستان ابراز داشت: اعزام هیات های تجاری می‌تواند گام مهمی در راستای گسترش تعاملات تجاری و رشد سهم بازار شود.

قربانی افزود: قبل از سفر هیات تجاری به کشور ارمنستان، تحقیق و مطالعات زیادی در خصوص ظرفیت ها و نیازمندی های کشور ارمنستان انجام گرفت و با توجه به اینکه اخیراً بخشی از ارمنستان به آذربایجان واگذار شده نیازهای کشاورزی، دامپروی و لبنیات همچنین مصالح ساختمانی با توجه به بافت فرسوده شهری کاملاً مشهود بود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تعدادی از تجار و تولیدکنندگان مرتبط با نیازهای کشور ارمنستان در این سفر ما را همراهی کردند و نشست های تخصصی و توافق های خوبی با همتاهای خود در ارمنستان تنظیم کردند.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار تجاری ایران نیز به سمت ایروان می‌رود و ارتباط سیاسی و تجاری خوب بین ایران و ارمنستان فرصت بسیار خوبی را در اختیار تجار خراسان شمالی قرار می‌دهد که بتوانند در بازار این کشور نفوذ تجاری بیشتری داشته و مبادلات تجاری را افزایش دهند.

رئیس اتاق تعاون خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی و گردشگری مناسبی دارد که با توسعه تجارت خارجی و افزایش درآمد سبب رونق بیشتر این واحدهای صنعتی و کشاورزی و اشتغالزایی بیشتر می‌شود و باید از هر فرصتی برای برای افزایش صادرات استانی استفاده کنیم.

قربانی مزیت دیگر ارتباط با ارمنستان را استقرار یکی از بانک‌های ایرانی در این کشور دانست و اظهارکرد: وجود این بانک برگشت پول ناشی از صادرات را نیز سرعت خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha