• شنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400060604340
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

نرخ مشارکت اقتصادی در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

نرخ مشارکت اقتصادی در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

ایسنا/اردبیل معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است و این خود نقطه قوت برای توسعه همه‌جانبه استان اردبیل به شمار می‌رود.

فریبرز دهقان ششم شهریور اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان اردبیل ۴۷.۵ درصد است درحالی‌که این میانگین در کشور به ۴۱.۴ درصد رسیده است.

وی به آمارگیری‌های فصل بهار در قالب نیروی کار و اعلام نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل ۸.۹ در فصل بهار اعلام شده که در کشور این نرخ ۸.۸ است.

به گزارش ایسنا، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل سهم جمعیتی دارای اشتغال ناقص را در استان ۱۰.۹ اعلام کرد و افزود: متوسط کشوری در این زمینه ۹.۸ است که یک درصد سهم استان در این حوزه بیشتر از میانگین کشوری است.

دهقان تصریح کرد: نرخ بیکاری در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در حدود ۲۴.۵ درصد است درحالی‌که در کشور این میانگین ۲۲.۱ درصد است.

وی سهم بخش کشاورزی را در اشتغال استان اردبیل پررنگ‌تر از سایر بخش‌ها اعلام کرد و ادامه داد: سهم اشتغال در بخش کشاورزی در استان اردبیل ۳۴.۳ درصد است که این میزان در کشور ۱۷.۹ است به‌طوری‌که استان اردبیل قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

دهقان سهم اشتغال استان را از بخش صنعت ۲۶.۲ درصد اعلام کرد و گفت: در کشور این میانگین اشتغال در صنعت ۳۳.۲ درصد است که استان اردبیل به‌مراتب وضعیت پایین‌تری را در اشتغال این حوزه دارد که نشان‌دهنده صنعتی نبودن استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش خدمات در کل کشور نرخ اشتغال ۴۸.۸ درصد است درحالی‌که در استان اردبیل ۳۹.۴ درصد اشتغال در بخش خدمات بوده است.

دهقان اضافه کرد: در سه‌ماهه فصل بهار عمده آمارگیری‌های ما به صورت غیرحضوری و تلفنی بوده که عمده آنها مربوط به آمار هزینه درآمد خانوارها و شاخص‌های اعلام شده در این بخش و همچنین آمارگیری از بخش صنعت، معدن و حوزه خدمات بوده است.

انتهای پیام

به هنگام سازی نقشه‌های استان اردبیل با استفاده از پهپاد

وی بیان کرد: در فصل تابستان نیز آمارگیری‌ها در حوزه‌های مختلف از خانوارهای استان اردبیل انجام شده و در بخش‌های مختلف این آمارگیری‌ها به صورت غیرحضوری در حال انجام است.

دهقان از به همگام‌سازی نقشه‌های استان با استفاده از پهپاد خبر داد و اظهار کرد: شرکت نقشه‌برداری ایران این طرح را در حال اجرا دارد که امیدواریم نتایج آن به بهنگام سازی نقشه‌های استان منجر شود.

وی در مورد تهیه شناسنامه برای ایستگاه‌های ترازیابی سازمان نقشه‌برداری تصریح کرد: در این زمینه نیز فعالیت‌های خوبی در استان آغاز شده و امیدواریم در شهریورماه نیز این روند ادامه پیدا کند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از آمارگیری مراکز صنعتی و سنتی مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، کارگاه‌های بازرگانی و غیره خبر داد و گفت: آمارگیری از مراکز گردشگری، هتل‌ها و همچنین مراکز تحقیق و توسعه و گلخانه‌ها و غیره در فصل تابستان به انجام می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha