• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400062014748
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مسئول خبر داد:

نهضت آموزش بی‌سوادان در ۹ مرکز یادگیری محلی در اردبیل

نهضت آموزش بی‌سوادان در ۹ مرکز یادگیری محلی در اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید آموزش بی‌سوادان به‌عنوان یک حرکت جهادی در بیش از ۹ مرکز یادگیری محلی در سطح استان اردبیل به انجام می‌رسد.

سید غلامحسین گنجی ۲۰ شهریور در جلسه شورای آموزش‌وپرورش و سوادآموزی استان اردبیل اظهار کرد: شعاری که امسال برای فراگیری آموزش در نظر گرفته شده «بهبود زندگی و افزایش مهارت در جهت کاهش فاصله دیجیتالی» است که قطعاً برای رسیدن به این هدف‌گذاری نهضت سوادآموزی استان برنامه‌های شاخصی را در ۲۵ حوزه انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری در مجموع با کسب هزار و ۵۸۹ امتیاز کشوری نهضت سوادآموزی استان اردبیل در جایگاه عالی و شایسته تقدیر قرار گرفت که این روند را در سه سال اخیر حفظ کردیم.

این مسئول ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جمعیت باسواد استان اردبیل ۹۳.۱دهم درصد بوده که در آخر سال ۹۹ این رقم به ۹۵.۱دهم رسید که حتی نیم درصد از هدف‌گذاری پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل حجم ابلاغی سوادآموزی را در سال تحصیلی گذشته ۷ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: در سه مقطع سواد، تحکیم و انتقال ما سعی کردیم افراد مختلف را به‌رغم شرایط کرونایی تحت پوشش ببریم به‌طوری‌که عمده آموزش‌های ما به‌صورت غیرحضوری و در فضای مجازی بوده و در کنار آموزش، فعالیت‌های مکمل مهارت‌آموزی و آموزش‌های زندگی و معنوی را نیز با رویکرد نماز و قرآن شاهد بودیم.

گنجی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار نفر در یک سال گذشته تحت آموزش دوره‌های مکمل و مهارت‌آموزی قرار گرفتند که در ۹ مرکز یادگیری این برنامه‌ها اجرایی شد.

وی به عملیاتی شدن طرح پیوند سواد با زندگی به‌عنوان بسته تحولی نهضت سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: امسال ۷ هزار و ۷۰۰ نفر باید در دوره‌های مختلف سواد، تحکیم و انتقال تحت آموزش قرار گیرند که در این زمینه ثبت‌نام از مردادماه آغاز شده و به‌تدریج شاهد برپایی کلاس‌ها هستیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه کلاس‌های نهضت سوادآموزی با تعداد کم افراد بی‌سواد برگزار می‌شود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سعی خواهیم کرد تا عمده کلاس‌ها را به‌صورت حضوری برپا کنیم.

این مسئول بیان کرد: در کنار برپایی کلاس‌های آموزشی، در ۹ مرکز یادگیری محلی همچنان برنامه‌های آموزش مهارتی و پیوند سواد و زندگی برگزار می‌شود تا افراد حاضر در این کلاس‌ها بتوانند از توانمندی‌های بیشتری بهره‌مند شوند.

گنجی به پالایش اسمی افراد واقعی بی‌سواد و شناسایی جذب آنها اشاره کرد و گفت: این فرایند شرایط سختی را داشته ولی از ثبت‌احوال انتظار می‌رود با همکاری آموزش‌وپرورش و ورود به سامانه استعلام ما را در شناسایی افراد بی‌سواد یاری رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha