• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401032215417
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

/فرصتی برای مطالبه‌گری/

آب؛ خواسته ۵ میلیون اصفهانی از رئیس‌جمهور

آب؛ خواسته ۵ میلیون اصفهانی از رئیس‌جمهور

ایسنا/اصفهان اعضای شورای شهر اصفهان در چهل و پنجمین جلسه علنی این شورا، آب را محور اصلی مطالبات مردم اصفهان از رئیس‌جمهور در سفر پیش رو به این استان عنوان کرده و بر مدیریت آب بر اساس عدالت و حق قانونی تأکید کردند.

علی صالحی در نطق میان دستور این جلسه با اشاره اظهارات رئیس‌جمهور در پاسخ به اظهارات غیر کارشناسی و غیر سازنده در سفر اخیر استانی‌شان مبنی بر «توزیع آب بر اساس طرح جامع با عدالت و عقلانیت» گفت: آقای رئیسی شما مرد عدالت هستید و عقلانیت و جامع‌نگری جزئی از منش شما بوده و است؛ مردم استان اصفهان و یک ایران منتظرند تا به دور از شعار و فرصت سوزی شاهد این عدالت و عقلانیت در مدیریت منابع آب در کشور و فلات مرکزی باشیم.

وی تصریح کرد: خواسته ۵ میلیون اصفهانی دقیقاً محور اصلی این گفتمان آبی دولت است و منتظرند تا در سفر پیش‌رو بیشتر از حرف، شاهد عمل باشند.

وی تأکید کرد: شما نه برای تفرج و نگاه لوکس به زاینده‌رود، بلکه برای نجات این هویت و تمدن عظیم و اعتبار بین‌المللی ایران تلاش کنید. مردم اصفهان هم همچون گذشته که پیشتاز در بزنگاه‌ها و نقاط عطف انقلاب بوده‌اند، موتور توسعه و پیشرفت کشور را سریع‌تر از گذشته به جریان خواهند انداخت و حلال مسائل خود خواهند بود.

سخنان نماینده بروجن غیر مستند و غیرعادلانه بود

محمدرضا فلاح نیز در نطق میان ‌دستور خود با اشاره به سخنان نماینده بروجن در مجلس در حضور رئیس‌جمهور، اظهار کرد: سخنانی که نماینده بروجن در حضور رئیس‌جمهور عنوان کرد، سخیف، غیرکاشناسانه، غیر مستند و غیرعادلانه بود. امیدواریم تصمیمات دولت که در آینده نزدیک در استان اصفهان اخذ می‌شود به‌گونه‌ای باشد که همه استان‌ها از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: خدمت نماینده بروجن عرض می‌کنم آن زمان که دوران جنگ و بحران بود مردم اصفهان سخاوتمندانه و ایثارگرانه مردم جنگ‌زده خوزستان و استان‌های مرزی و مهاجران به اصفهان را پذیرا شدند و آن‌ها را سر سفره خود نشاندند. هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر مهاجر خوزستانی و چهارمحال و بختیاری در اصفهان حضور دارند و در کنار مردم این شهر زندگی می‌کنند و مهربانانه در کنار هم سکونت دارند.

عضو شورای شهر اصفهان اظهار کرد: متأسفانه صحبت‌های سخیف و تفرقه‌افکنانه این نماینده باعث شده تا با صحبت‌های دشمنان هم‌نوا شوند، درحالی‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند سعی کنید در صحبت‌ها با دشمن مخرج مشترک نداشته باشید.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد می‌خواهیم که با صحبت‌های در جهت اتحاد و همدلی مردم گام برداریم و تلاش کنیم انگیزه و نشاط و شادی میان مردم ما ایجاد نشود نه ناامیدی.

فلاح با تأکید بر اینکه آب متعلق به‌کل کشور و زاینده‌رود حق مردم به‌ویژه کشاورزان است، اظهار امیدواری کرد دولت با حضور در اصفهان تصمیمی اتخاذ کند که هم استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و یزد و اصفهان از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند.

بار مهاجران به دوش اصفهان

نایب رئیس شورای شهر اصفهان نیز در نطق میان‌ دستور این جلسه اظهار امیدواری کرد که سفر رئیس‌جمهور به اصفهان موجب حل مشکلات و سبب برکت برای مردم اصفهان باشد.

ابوالفضل قربانی از استاندار اصفهان خواست زمانی برای طرح و حل مشکلات مدیریت شهری در نظر گرفته شود تا به‌طور مستقیم برخی موارد که مشکلات مربوط به‌گونه‌ای دیگر هم هست با رئیس‌جمهور مطرح شود.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور به این موضوع توجه کند که بار مهاجران به دوش اصفهان افتاده و دولت باید حمایت کند. جمعیت این مهاجران قابل توجه است و این افراد به خاطر مشکلات نقاط دیگر کشور به این منطقه آمده‌اند.

وی همچنین از رئیس‌جمهور خواست مانند دولت‌های قبلی تلاش برای محدود کردن اختیارات شورا نداشته باشد و افزود: امروز مزاحمت‌هایی که دستگاه‌های دیگر برای مدیریت شهری ایجاد می‌کنند رنج‌آور است. نمی‌دانیم در خصوص ایراداتی که سازمان بازرسی می‌گیرد چه باید بکنیم. به‌عنوان‌مثال در بحث پروانه واحدهای تجاری هر اقدامی انجام دهیم تخلف محسوب می‌شود.

مدیریت آب بر اساس عدالت و حق قانونی

عباس حاج رسولی‌ها نیز در تذکری با تأکید بر اینکه با بیان اینکه انتظار مردم اصفهان از رئیس‌جمهور حل مشکل آب است، اظهار کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم که برای مدیریت آب اصفهان، کار کارشناسی و بر اساس عدالت و حق قانونی انجام دهد.

وی افزود: رئیس‌جمهور اگر میراث فرهنگی را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد اصفهان می‌تواند به‌خوبی آن‌ را مدیریت کند.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنیم اختیار ویژه‌ای از سوی رئیس‌جمهور به مدیریت شهری اصفهان برای حفظ میراث فرهنگی واگذار شود و معتقدیم ثمره آن را دو تا سال آینده خواهند دید.

رسول میرباقری نیز در تذکر خود، گفت: اگر مسئله آب اصفهان حل نشود هر کاری هم صورت گیرد گویا هیچ کاری انجام نشده است. بنابراین رئیس‌جمهور باید اهتمام ویژه‌ای به موضوع آب اصفهان داشته باشد.

اخراج نیروهای شهرداری با سال‌ها سابقه کار

احمد شریعتی نیز در تذکری به مدیر نیروی انسانی شهرداری گفت: بعضاً برخی افراد را اخراج می‌کنند و می‌گویند شورای شهر دستور داده است. بعضاً برخوردهای سیاسی مطرح می‌شود، درحالی‌که در وصف ما اصولگرایان این برخوردها نمی‌گنجد. در هر دوره‌ای نیروهایی وارد شده‌اند، اما چه حکمی برای اخراج افراد با سال‌ها سابقه کار وجود دارد؟

عضو شورای شهر با بیان اینکه نیروها تشکیل زندگی داده‌اند و برای کار خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: اگر نیرو مورد نیاز است او را نگه داریم و اگر نیست با آن‌ها سیاسی برخورد نکنیم. ما در حال مارک خوردن هستیم و می‌گویند شورا در حال انجام این کار است، درحالی‌که باید جلوی این کار گرفته شود.

به گزارش ایسنا، مجید نادرالاصلی نیز به یکی از مدیران رسانه‌ای شهرداری تذکری داد و گفت: مطلبی را برای یکی از رسانه‌های شهرداری ارسال کردم که تذکرات و انتقادی از عملکرد آن رسانه، اما مدیر این رسانه با عبارات سخیف به بنده پاسخ داد.

این عضو شورای شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان صریحاً گفته است که نقد بی‌رحمانه داشته باشید. من در اینجا یکی دو مورد را ذکر کردم، اما موارد زیادی از مدیرانی هستند که اخیراً منصوب شده‌اند و چنین برخوردهایی را با مردم داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha