• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403032617923
  • منبع : روابط عمومی برنامه

/ در سینما و تیاتر چه خبر است؟/

انتشار فراخوان المپیاد نوجوانان،رونمایی از بازی گانورا، رونمایی از پوستر آرش کمانگیر و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

بنیاد سینمایی فارابی فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، در راستای نیل به فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی با هدف کشف و معرفی استعدادهای برتر نوجوان ایران در حوزه سینما، در دو بخش «طراحی داستان» و «فیلم سازی»، ۲۴ تا۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

بر پایه این گزارش المپیاد هشتم در دو بخش طراحی داستان و فیلم سازی با ۷ موضوع: خانواده، جهانی به نام خانه، عشق امید خانواده، فردایی که میسازم، خانواده ای به وسعت ایران، خواهر/ برادر من و موضوع آزاد برگزار می شود.

تمامی نوجوانان ایرانی (متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۱) ۱۲ تا ۱۷ ساله، می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. همچنین کارگاه‌های تخصصی و آموزشی حضوری، در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

این گزارش حاکیست: مهلت ثبت نام شرکت در هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از ۲ تیرماه آغاز و تا ۲۴ تیرماه ادامه دارد. ضروریست متقاضیان برای ثبت نام به نشانی https://yfo.icff.ir مراجعه کرده، در بخش ثبت نام، نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند. همچنین لینک ثبت نام در سامانه بنیاد سینمایی فارابی «www.fcf.ir» و سامانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «www.icff.ir»  نیز قابل مشاهده است.

دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان به آدرس: تهران، خیابان سی تیر، نرسیده به جمهوری، پلاک ۵۹، ساختمان مرکزی بنیاد سینمایی فارابی و شماره تماس:  ۶۶۷۳۹۵۳۵-۰۲۱ نیز پاسخگوی سئوالات متقاضیان و علاقه مندان است.

 فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران را اینجا بخوانید.

#﷼رونمایی از بازی رومیزی «گانورا» همزمان با اکران آنلاین###

همزمان با اکران آنلاین انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» در پلتفرم «فیلمنت» بازی رومیزی این اثر توسط سازمان سینمایی سوره به بازار عرضه شد.

به گزارش روابط عمومی فیلم، بازی روزمیزی «گانورا» اولین محصول جانبی انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» است که همزمان با اکران آنلاین این اثر توسط مجموعه بازیستا از طریق سایت  baazista.ir به مخاطبان عرضه می‌شود.

اکران آنلاین «مسافری از گانورا» از روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ماه در پلتفرم «فیلمنت» آغاز شده است. به زودی اکران آنلاین این فیلم در اپلیکیشن «شاد» نیز آغاز می‌گردد. اپلیکیشن «شاد» با حضور بیش از ۹۰ درصد کادر مدارس و ۸۶ درصد دانش آموزان سراسر کشور، بیش از ۲۲ میلیون کاربر یکتا دارد. «مسافری از گانورا» که توسط پخش بهمن سبز در دی‌ماه ۱۴۰۲ اکران سینمایی شد در مدت ۳ ماه اکران توانست با جذب بیش از ۴۲۰ هزار مخاطب به فروش ۱۴ میلیارد تومانی دست یابد.

در خلاصه داستان بازی رومیزی «گانورا» آمده است: ۳ نوجوان قهرمان به نام های سهیل، ستار و امید به همراه دوستان و خانواده‌شان برای پیداکردن ملکه گمشده گانورا وارد تونل‌ها و شبکه مترو شده‌اند، اما در میانه مسیر همدیگر را گم‌کرده و به‌ اشتباه وارد ایستگاه‌های متروکه‌ای می‌شوند که سر و کله فضایی‌ها پیدا می‌شود… حالا نوبت شماست که آن‌ها را نجات دهید و به آن ها کمک کنید تا از این فضای عجیب و غریب خارج شوند.

برگزاری رویدادهای طراحی بازی‌های رومیزی، اتاق فرار و بازی‌های محیطی، آموزش طراحی بازی، تبلیغ بازی‌های ایرانی، بررسی بازی‌ها و کمک به بازی‌سازان از اهداف و اقدامات مجموعه بازیستاست.

«مسافری از گانورا» اولین اثر بلند سینمایی رویداد «رویازی» (نخستین رویداد «پیچینگ» تخصصی انیمیشن ایران) است. این انیمیشن سینمایی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری موسسه فرهنگی تصویر هنر پاسارگاد شرق، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، صندوق پژوهش و فناوری سپهر و سازمان سینمایی سوره توسط مرکز انیمیشن سوره تولید شده است.

######

 دوستی‌ها و همدلی‌های ایرانیان در فیلم کمال مقدم

کمال مقدم، تهیه کننده و کارگردان فیلم «میجان وقصه کهربا» گفت: هدف از تولید این فیلم، دوستی همکاری و همدلی در جامع ایرانی هنوز رواج دارد و از شاخصه های ما ایرانیها است.

مقدم با ارایه توضیحاتی درباره داستان این فیلم گفت: فیلم نوشته مجید حاتمی است و در سایه‌های جنگل ممنوعه، جایی که خورشید با نور به آرامی برگ‌ها را نوازش می‌کند، میجان، به دنبال آرزوی تی تی سایه‌ها و نورها را دنبال می ‌ند تا راز کهربا رنگین کمان را در میان معماهای جنگل، کشف کند و بعد از آن داستان‌ میجان از یک دختر ساده به افسانه‌ای جاودان تبدیل شده که همه را به دنبال رویاهایشان می‌کشاند.

گروه سازنده این فیلم به شرح زیر هستند:

مجید حاتمی نویسنده، ریحانه بوالحسنی و رمضانعلی خاکی جوان جانشین تهیه ، مهدی افشار مدیر فیلمبرداری ، وحید سلطانی صدابردار، بابک شعاعی طراح گریم ، محمد نوری طراح صحنه و لباس، سجاد رعیت سرپرست گروه کارگردانی، پروین مقدم مدیر برنامه ریزی و موسسه فیلمسازی مشتاقان مجری طرح این فیلم است. کاظم نوربخش محمدرضا شیرخانلو یوسف صادقی علیرضا رضایی مهسا تاجیک الهه قاید امینی علی مرزبان رویا رضا زاده ابوالفضل مرزبان مهدیس پریش امیر محمد شیرخانلو ابوالفضل عبدلحسینی و عرفانه مددی بازیگران این اثر هستند.

فیلم «میجان وقصه کهربا» جمعه بیست و ششم خرداد ۱۴۰۳در سالن کاخ اپادانا با حضور بازیگران سینما و تلویزیون و عوامل سینما اکران شد و به زودی از سینما هنر و تجربه و پلتفرم‌ها اکران می‌شود.

#####


پوستر «حماسه آرش کمانگیر» نوشته و کار مریم کاظمی با طراحی پریسا فلاح‌زاده رونمایی شد.
در این پوستر بستر سرزمین کهن ایران، نشانه‌های اساطیری داستان‌های کهن ایران زمین و نبرد جاودانه آرش با استفاده از المان‌های ساده گرافیکی نمود پیدا کرده‌اند.
«حماسه آرش گمانگیر» براساس اساطیر ایران، قصه‌های دور کرسی، نقل شاهنامه و داستان‌های کهن پارسی تنظیم شده و با تهیه کنندگی مشترک پردیس تئاتر تهران و گروه تئاتر مستقل برای اجرا آماده می‌شود.
در این اثر نمایشی ۶۲ بازیگر حرفه ای تا هنرجو به ایفای نقش می‌پردازند.

/ در سینما و تیاتر چه خبر است؟/

مریم کاظمی، ناصر آویژه ، آرزو افشار ، نازنین صفا ، حسام کلانتری ، مهراد زمانی ، فربد تجویدی ، عرفان میدانلو ،  بهرنگ رهنمون ، میلاد رضایی ، علیرضا عموزاد ، کیانا کریمی ، سارینا سالاریان ، آذین معتمدی ، حمید طهماسبی در کنار ۳۰ بازیگر جوان و ۱۷ بازیگر نوجوان و کودک در این نمایش بازی می‌کنند.
در گروه طراحان این پروژه عظیم نمایشی طراحی صحنه را رضا مهدی زاده، طراحی لباس را مژگان عیوضی، طراح گریم و ماسک افسانه قلی زاده، طراحی دکور و آکساسوار صحنه سعید معروف پور و مرضیه جعفرپور لواسانی، طراحی نور را غلامرضا مشیری، طراح پوستر و بروشور پریسا فلاح زاده، طراحی و ساخت تاج و آکساسوار لباسی را نازیلا نوریشاد، ساخت تیزر و موشنگرافی را بهرام شادانفر و عکاسی را محبوبه فرج الهی بر عهده دارند.
«حماسه آرش کمانگیر» که با حضور ارکستر روی صحنه خواهد رفت را دو هنرمند موسیقی  تئاتر؛ فرید نوایی  و امیر سلیمانی مقدم همراهی می‌کنند.
در گروه ارکستر این نمایش امیر سلیمانی مقدم  نوازنده درامز و ادوات افکتیو، بهنوش کاظمی زاده نوازنده کمانچه، حمید ابراهیمی نوازنده ترومپت، محمد کاظم یوسفیان نوازنده گیتار ، ارشان تاجیک نوازنده تار و تمبک، امیر علی بنی هاشم نوازنده  دف، ضرب زورخانه و داریه، امیر عباس حسینی نوازنده کنترباس و هنگ درام حضور دارند. محمدکاظم یوسفیان و نگار پرج قطعات آوازی را اجرا می‌کنند.
فروش اینترنتی بلیت این اثر نمایشی از طریق سایت تیوال انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha