• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042114296
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرماندار سرعین خبرداد: 

افزایش ۱۴ هکتار به محدوده سرعین برای احداث مسکن ملی

افزایش ۱۴ هکتار به محدوده سرعین برای احداث مسکن ملی

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان سرعین از الحاق ۱۴ هکتار زمین به محدوده سرعین برای احداث مسکن در قالب نهضت ملی مسکن خبر داد.

باقر باقرزاده ۲۱ تیر در نشست فعالان رسانه‌ای با محوریت توسعه صنعت گردشگری در سرعین اظهار کرد: پیست اسکی آلوارس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از مجموعه‌های موفق در سطح شهرستان و استان است که در فصل گردشگری نیز اقدامات مثبتی را در جذب و جلب گردشگران انجام داده است.

وی از تکمیل مسیر گردشگری سرعین به آلوارس با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم به سرعت عملیات آسفالت‌ریزی این مسیر و تجهیز راهدارخانه محور گردشگری سرعین به آلوارس راه‌اندازی شود.

فرماندار شهرستان سرعین محدود بودن اعتبارات شهرستانی را با رقم ۱۶ میلیارد تومان در سال‌جاری یادآور شد و گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان کارهای خاص و فوق‌العاده‌ای را انجام داد بلکه ما سعی می‌کنیم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری را در شهرستان سرعین با همراهی بخش خصوصی انجام دهیم.

باقرزاده افزود: بعد از ۲ سال شرایط کرونایی با تلاش دولت و تدبیر مناسب رئیس جمهور آثار این بیماری در حال رفع شدن است و شهرستان سرعین نیز در صنعت گردشگری در حال تحول جدی است تا بعد از ۲ سال فضای رکود در این حوزه، با ورود خیل عظیمی از گردشگران به سرعین روبه‌رو هستیم که قطعا نویدبخش تحولات خوب در این شهرستان است.

وی از بهسازی و آسفالت محور گردشگری سرعین – بیله‌درق و ارجستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار این مسیر گردشگری، اجرای طرح‌های هادی در روستاها و بازنگری در این طرح‌ها نیز در اولویت قرار گرفته است.

باقرزاده از تأمین ۱۴ هکتار زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث کمپ تیم‌های ملی در سرعین اختصاص یافته که با نهایی شدن آن در هفته‌های آینده شاهد آغاز عملیات احداث کمپ تیم ملی در سرعین خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با همکاری بخش خصوصی و آمادگی نهادها و دستگاه‌های مختلف تلاش می‌کنیم تا جشنواره زمستانی سرعین در سال‌جاری برگزار شده و در کنار آن احداث شهرک گردشگری را در سرعین هدف‌گذاری کردیم.

۲۰ برابر فصل زمستان شاهد حضور گردشگران تابستانی هستیم

مدیرعامل مجموعه گردشگری و پیست مهرگان آلوارس سرعین نیز در این نشست اظهار کرد: از سال ۷۹ فعالیت این پیست را در سرعین شاهد هستیم که در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این مجموعه در حال فعالیت شایسته است.

محمدی تصریح کرد: هر چند بی‌مهری مسئولان را در حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری شاهد هستیم اما سعی ما بر این است تا با استانداردسازی و توسعه فضاهای گردشگری در سرعین خدمات رضایت‌بخشی را انجام داده و مسافران و گردشگران از طولانی‌ترین تله‌ستیژ شمالغرب کشور به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر در آلوارس سرعین استفاده کنند.

وی ضرورت بهسازی و آسفالت محور گردشگری سرعین به آلوارس را یادآور شد و گفت: به رغم وعده چندین ساله مسئولان، این مسیر گردشگری هنوز به صورت کامل بهسازی و آسفالت نشده و با گذشت چند ماه از فصل کاری هنوز متولیان امر اقدامی را انجام ندادند.

مدیرعامل مجموعه گردشگری و پیست مهرگان آلوارس سرعین از اخذ مجوزهای قانونی برای بهره‌برداری از پیست و صدور پروانه‌ ساختمانی برای این مجموعه خبر داد و افزود: استانداردسازی پیست آلوارس و دستگاه‌های تله‌ستیژ آن با صرف هزینه‌ ۷۰۰ میلیون تومانی در حال انجام است و در روزهای آینده استاندارد دستگاه‌های تله‌ستیژ آلوارس را شاهد خواهیم بود.

محمدی تعامل با هیئت‌های مختلف به ویژه هیئت اسکی و کوهنوردی را در کنار راه‌اندازی هفت اقامتگاه بوم‌گردی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما به اندازه ۲۰ برابر فصل زمستان، در فصل گردشگری تابستان شاهد حضور گردشگران هستیم و همچنان تلاش ما بر این است تا بخش‌های مختلف این مجموعه را به ویژه شهر بازی آلوارس راه‌اندازی شود.

وی در مورد تحقق شعار «زمستان بیدار» نیز اضافه کرد: با این جاده دسترسی ما «تابستان بیدار» نداریم چه برسد به اینکه «زمستان بیدار» داشته باشیم.

محمدی بیان کرد: ما در حال تجهیز دستگاه‌ها و امکانات این پیست هستیم تا با استانداردسازی بتوانیم بهترین خدمات را برای مسافران و گردشگران ارائه کنیم.

وی ضرورت تولید سریال‌ها و فیلم‌هایی با هدف معرفی مناطق گردشگری استان اردبیل را یادآور شد و ادامه داد: در سریال «ایران ۹۱» به جای معرفی فضاهای گردشگری استان اردبیل، مجموعه گردشگری استان همسایه گیلان تبلیغ می‌شود که این اسباب شرمندگی است.

محمدی اظهار کرد: امکان راه‌اندازی اسکی روی چمن در آلوارس وجود ندارد ولی ما با به روزرسانی ۲ دستگاه برف‌کوب در آلوارس سرعین تلاش می‌کنیم تا خدماتی را به مسافران و گردشگران ارائه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما یک ریال نیز تسهیلات بانکی نمی‌خواهیم و تنها خواسته ما این است تا به مجموعه‌های گردشگری استان توجه بیشتری شده و حمایت‌های همه‌جانبه از سوی مسئولان انجام شود.

محمدی گفت: نه تنها استاندار اردبیل بلکه مسئولان میراث فرهنگی نیز تاکنون یک بار نیز به این مجموعه برای بازدید و اطلاع از مشکلات آن سفری نداشتند و امیدواریم مسئولان بدون تبعیض به همه مجموعه‌های گردشگری نظارت کرده و حمایت‌های همه‌جانبه را انجام دهند.

مدیرعامل مجموعه گردشگری و پیست مهرگان آلوارس سرعین اشتغال ۱۳ نفر را در این مجموعه در کنار فعال کردن روستای آلوارس به عنوان روستای هدف گردشگری یادآور شد و افزود: رکورد حضور گردشگران در آلوارس ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال شکسته شد به طوری که در یک روز یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از تله‌ستیژ این مجموعه استفاده کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha