• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401052619262
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد:

مراجعه ۱۸۰۰ نفر به سامانه سوت‌زنی/ برخورد با ۴۳ نفر براساس گزارش‌ها

مراجعه ۱۸۰۰ نفر به سامانه سوت‌زنی/ برخورد با ۴۳ نفر براساس گزارش‌ها

ایسنا/اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه از زمان راه‌اندازی سامانه سوت زنی هزار و ۸۰۰ نفر به آن مراجعه کرده‌اند، گفت: براساس گزارش‌های سوت زنی با ۴۳ نفر برخورد شده که ۱۵ نفر خارج از شهرداری هستند.

محمد نورصالحی در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه، ۶ مردادماه) برگزار شد، گزارشی از فعالیت شورای ششم شهر اصفهان ارائه و اظهار کرد: در ۵۲ هفته سال، ۵۱ جلسه علنی و ۷۸ جلسه تلفیق برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه از اول تیرماه امسال نسخه جدید سامانه صدور پروانه که به سرای ۸ معروف بود، اجرا شد، گفت: این سامانه که به‌عنوان سرای ۱۰ نامگذاری شده مزیت‌های خوبی دارد، اما در ابتدای راه است و باید تکمیل شود. تا پایان امسال همه فعالیت‌ها و خدمات در حوزه شهرسازی به‌صورت غیرحضوری خواهد بود.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه بافت‌های فرسوده قرار است در هر ۱۵ منطقه شهرداری پروژه‌های بازآفرینی شهری شکل بگیرد، افزود: در بافت تاریخی با سازمان میراث فرهنگی کارگروه مشترکی تشکیل دادیم و سعی کردیم توجه بهتر و بیشتری به آثار تاریخی شهر داشته باشیم.

خط دوم مترو هیچ توقف و تعطیلی نداشته است

وی با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل، خط دوم مترو هیچ توقف و تعطیلی نداشته است، افزود: سال گذشته اتوبوسرانی با ۶۰۰ اتوبوس با میانگین عمر ۱۰ سال خدمت رسانی می‌کرد، اما وزارت کشور به کمک شهرداری‌ها آمد و شهرداری اصفهان توانست ۱۷۳ دستگاه اتوبوس نو خریداری کند که قرار است امسال به تدریج تحویل داده شود. همچنین اخیراً خرید ۱۱۰ دستگاه میدل باس در دستور کار قرار گرفته و قرار است با بازسازی ناوگان و اضافه شدن اتوبوس‌های جدید، حمل و نقل عمومی اصفهان تقویت شود.

نورصالحی با بیان اینکه درحال پیگیری برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی هستیم، گفت: مجموعه بودجه حوزه حمل و نقل شهر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که اهمیت این حوزه را برای مدیریت شهری نشان می‌دهد.

گزارش‌های مردم در سامانه سوت زنی حتماً پیگیری می‌شود

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد و شفاف‌سازی درآمدهای شهرداری کاری سخت بود، اما موفق به انجام آن شدیم، تصریح کرد: مدیریت شهری پذیرفت که حتی اگر درآمدهای شهر کاهش یابد، اما تمامی اقدامات و درآمدها باید شفاف باشد. سامانه سوت‌زنی نیز اتفاق خوبی در حوزه شفافیت بود. گزارش‌های مردم برای مبارزه با فساد اداری در سامانه سوت زنی حتماً پیگیری می‌شود تا به نتیجه برسد.

رئیس شورای شهر اصفهان با اعلام اینکه از زمان راه‌اندازی سامانه سوت زنی هزار و ۸۰۰ نفر به آن مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: بیشتر شهروندان با تلفن تماس گرفته‌اند، البته تعداد زیادی از تماس‌ها معضلات شهری بوده و تخلفات نبوده است که به‌صورت ویژه به ۱۳۷ منتقل شد تا پیگیری کنند. ۳۰ تماس و پیام با پیگیری حراست شهرداری درست بود و ۱۵ مورد معضلی را مطرح کردند که صحت داشت، حتی قرار شد به‌صورت ناشناس به‌عنوان سوت زن تقدیر شوند.

نورصالحی اعلام کرد: براساس گزارش‌های سوت‌زنی با ۴۳ نفر برخورد شده که ۱۵ نفر خارج از شهرداری هستند. اکثریت قریب به اتفاق کارکنان شهرداری مسؤلیت‌پذیر هستند، اما حتی یک تخلف هم بازتاب دارد.

درصدد تبدیل گذر چهارباغ به یک سایت گردشگری هستیم 

وی درمورد گذر چهارباغ نیز گفت: گذرهای تاریخی معمولا در جهان به پیاده راه تبدیل می‌شوند. چهارباغ نیز طبق همین الگو پیاده راه شده و در صدد تبدیل آن به یک سایت پرطرفدار گردشگری هستیم.

نورصالحی ادامه داد: چهارباغ قبلاً محل عبور خودروها بود و فضایی بسیار پرازدحام داشت، اما چهارباغ اول یک محور تجاری و بعد از آن یک محور مفرح و یک محور فرهنگی است، با این چند رویکرد باید برای چهارباغ برنامه‌ریزی کنیم تا برای کسبه و نه مردم مشکلی پیش نیاید و برای همه گروه‌های مردمی جذابیت داشته باشد.
وی در مورد سند پهنه‌بندی و تعیین حریم اصفهان نیز توضیح داد: سند پهنه بندی قبلاً توسط اداره کل مسکن و شهرسازی تهیه و مصوب شده، اما اشکالات و تداخلاتی داشته که باید برطرف شود. از جمله موضوعات مربوط به حریم، اراضی علی آباد کلنگان بوده که سرانجام بعد از ۵۰ سال آزاد و به شهر الحاق شد.

هیچ کاهش حقوقی در شهرداری رخ نداده است

رئیس شورای شهر اصفهان در مورد علت کاهش حقوق برخی از کارکنان شهرداری گفت: برخلاف شایعات هیچ کاهش حقوقی در شهرداری رخ نداده است. کارکنانی که قرارداد کارگری و کارمندی دارند، امسال طبق مصوبه دولت افزایش حقوق داشته‌اند. ممکن است برخی از کارکنان شهرداری به دلیل جابجایی به بخش دیگر، حقوقشان کاهش یافته باشد، چون جایگاه جدید حقوق پایین‌تری داشته است.

وی در پاسخ به انتقادات از طرح جمع‌آوری پسماند در اصفهان، تصریح کرد: جمع‌آوری پسماند تر در گذشته نیز مشکلاتی از جمله اشتباهات شهروندان در زمان بیرون‌ گذاشتن را داشت، علاوه بر آن کارگران این بخش نیز از هیچ اوقات فراغت و تعطیلی برخوردار نبودند.

نورصالحی با اعلام اینکه جمع آوری پسماند تر در بسیاری از شهرها هفتگی است، ولی در اصفهان سه روز در هفته است، افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد شهروندان طبق زمانبندی اعلام شده با طرح جمع آوری پسماند تر همکاری دارند و امیدواریم سایر شهروندان نیز با این طرح جدید همراهی کنند.

رئیس شورای شهر اصفهان در پاسخ به سوال ایسنا درباره تحقق شعار شهر زندگی، اظهار کرد: رسانه‌ها باید موضوعات حیاتی برای اصفهان همچون محیط زیست و آب را مطالبه کنند. تجربه نشان داده مطالبه مردمی پشتوانه‌ای برای مسئولان می‌شود تا موضووعات مهم را از سطح بالاتر پیگیری کنند. این سوالی که شما دارید را ما از دولت داریم که در این یک سال برای آب اصفهان چه کرد؟ پروژه‌های مختلفی هست که می‌تواند مشکل را تا حدودی کم کند و هدف ما هم روی میز نگه داشتن این مطالبه است.

 احداث موزه بزرگ شهر اصفهان در دستور کار است

وی در پاسخ پاسخ سوال دیگر ایسنا در مورد پروژه‌های شاخص اصفهان، اظهار کرد: دو پروژه کلان از قبل داشتیم؛ یکی رینگ چهارم و یکی خط دوم مترو. با تمام توان حلقه حفاظتی را اجرا می‌کنیم و پروژه مترو هم از دو جهت درحال اجراست و پیمانکاران مشغول فعالیت هستند. علاوه بر آن پروژه پارکینگ توحید، اصلاح رینگ سوم از میدان لاله تا پل چمران که ترافیک زیادی دارد، ادامه خط یک مترو اصفهان، پروژه اتصال خط یک به بهارستان، ضلع شرقی بدنه چهارباغ و هتل چهارباغ نیز در دستور کار است، ضمن اینکه اتفاقات خوبی در حوزه تامین منابع مالی انجام شد.

به گزارش ایسنا، نورصالحی با بیان اینکه احداث موزه بزرگ شهر اصفهان به‌عنوان‌ یک مطالبه جدی در دستور کار است، گفت: کارخانه ریسباف سال‌هاست تملک شده، اما اتفاقی نیفتاده است، اما با پیگیری نمایندگان و مدیریت شهری به سمت اجرا می‌رود. همچنین پروژه تئاتر شهر در چهارباغ درحال نهایی شدن است. برای سالن اجلاس نیز که در دوره قبل تا حدی افتتاح شد، قول و قرارهایی داده شده و قرار است یکی دو ارگان بین‌المللی در ساختمان‌های جنبی مستقر شوند تا واقعاً تبدیل به مرکز همایش‌های بین‌المللی شود.

وی در مورد حفاطت از میراث فرهنگی اصفهان نیز گفت: کارگروه بافت تاریخی در شورای شهر با حضور کارشناسان میراث فرهنگی با جدیت به دنبال پیگیری مسایل مرتبط به میراث فرهنگی است و به هیچ وجه نسبت به این موضوع غفلت ندارد.

رئیس شورای شهر اصفهان با تأکید بر اینکه برای حفظ میراث فرهنگی دغدغه داریم و برای آن هزینه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ایستگاه ابن سینا در خط دوم مترو نیز با حساسیت نسبت به موضوع میراث فرهنگی و بافت تاریخی در دست پیگیری قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha