• دوشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1401053122599
  • خبرنگار : 71584

تداوم پویش «شورعاطفه‌ها» تا ۱۵ مهر/ استقرار پایگاه‌ها از دهه سوم شهریور در مصلی‌ها و معابر

تداوم پویش «شورعاطفه‌ها» تا ۱۵ مهر/ استقرار پایگاه‌ها از دهه سوم شهریور در مصلی‌ها و معابر

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه پویش شور عاطفه‌ها از ۱۵ مردادماه آغاز شده گفت که این پویش تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، حبیب الله آسوده در نشستی خبری به ارائه گزارش عملکرد این نهاد در پویش‌های اطعام مهدوی، عید قربان، غدیر و اطعام حسینی پرداخت و با بیان اینکه یکی از فعالیتهای کمیته امداد کمک به تامین معیشت غذایی نیازمندان است، گفت: در ماه رمضان طرحی تحت عنوان اطعام مهدوی مطرح بود که ارزش ریالی که در این ماه مردم کمک کردند، حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود. 

وی افزود: در طرح اطعام مهدوی مردم ۲۴ میلیون اطعام، حدود ۸ میلیون افطاری ساده و قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار بسته معیشتی در سطح کشور توسط همکاران در کمیته امداد، خیران و مراکز نیکوکاری و گروههای مختلف به نیازمندان کمک کردند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درخصوص نذر قربانی عید قربان تا غدیر بیان کرد: در نذر قربانی حدود ۵۰ هزار راس قربانی در سطح کشور توسط مراکز نیکوکاری و خیران با کمکی که به کمیته امداد شد، انجام شد. 

وی با بیان اینکه تا پایان عید قربان کمکهای مردم حدود ۵۶۰ میلیارد تومان بود، افزود: حدود ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نذر قربانی رشد وجود داشته است.

به گفته وی، حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذا در عید غدیر در سطح کشور توسط گروه‌های مردمی و مراکز نیکوکاری میان نیازمندان توزیع شده است. 

آسوده با اشاره به اطعام و احسان حسینی اظهار کرد: این پویش از اول ماه محرم شروع شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد. آنچه که تاکنون از کمکها در سامانه‌ها ثبت شده است حدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار پرس غذا بوده است. تاکنون ۲۵۰۰ آشپزخانه فعال بوده و حدود ۹۸۰۰ نفر در این پویش در آشپزخانه‌ها کار داوطلبانه انجام می دادند. همچنین در پویش اطعام حسینی سال گذشته ۴۰ میلیون پرس غذا توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه برنامه اصلی کمیته امداد در شهریورماه جشن عاطفه‌هاست، گفت: رسالت این پویش حضور و مشارکت مردم برای ارتقای دانش و کمک به تحصیل دانش آموزان است. کمیته امداد در سطح کشور وظیفه خدمت به حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو را دارد.

آغاز پویش جشن عاطفه‌ها از ۱۵ مرداد تا ۱۵ مهرماه 

فعالیت فیزیکی پایگاه‌ها از دهه سوم شهریور در مصلی‌ها و معابر 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این راستا از آغاز پویش جشن عاطفه‌ها از ۱۵ مرداد تا ۱۵ مهرماه خبر داد.

آسوده در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درخصوص پایگاه‌های فیزیکی برای برپایی جشن عاطفه‌ها بیان کرد: پایگاه‌های فیزیکی در یک مقطع در دهه اول ماه مهر به صورت نمادین فعالیت می‌کنند. همچنین در دهه سوم شهریورماه پایگاه‌ها در مصلی‌های نماز و معابر فعالیت خواهند کرد که باتوجه به شرایط کرونا در آن زمان، لیست پایگاه‌ها را از استانها دریافت خواهیم کرد.

نحوه مشارکت خیرین و نیکوکاران در جشن شورعاطفه‌ها

وی درخصوص نحوه مشارکت خیرین و نیکوکاران در جشن شورعاطفه‌ها اعلام کرد که خیرین و نیکوکاران می توانند با کد دستوری *۸۸۷۷# و *۱۲# کمک‌های خود را در پویش شور عاطفه‌ها و همچنین پویش اطعام و احسان حسینی اهداء کنند.

وی همچنین گفت که خیرین می‌توانند کمکهای خود را به شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ واریز کنند. 

آسوده با بیان اینکه دفاتر کمیته امداد و همچنین مراکز نیکوکاری در سطح کشور آمادگی جمع آوری کمک‌ها را در قالب پویش شور عاطفه‌ها دارند، از هموطنان خواست که در این پویش لوازم التحریر، کفش و پوشاک نو را به دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری اهداء کنند.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه طی چهار ماهه گذشته سال جاری تعداد حامیان مجموعه امداد به یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر رسیده است، گفت: فرزندانی که توسط این حامیان حمایت می شوند ۴۱۲ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۴۴ هزار نفر ایتام و ۲۶۸ هزار نفر در طرح محسنین هستند.

جمع‌آوری ۲۱۶ میلیارد تومان صدقه در ۴ ماهه نخست امسال

آسوده همچنین با اشاره به حوزه صدقات بیان کرد: در مجموع و در چهار ماهه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان صدقه جمع شده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است. از این رقم بیشترین سهم به صندوق های خانگی اختصاص داشته است. 

وی با اشاره به سرفصل بعدی حوزه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: در این حوزه نیز در چهار ماه سال جاری ۳۳۰۰ میلیارد تومان در بخش غذایی جمع آوری شده که پویش‌های افطاری ساده و همچنین اطعام و احسان حسینی در این بخش بوده‌اند.

آسوده ادامه داد: در سر فصل اکرام ایتام نیز ۹۹۷ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده که در این بخش نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بخش زکات و با بیان اینکه کمیته امداد نیز به عنوان یکی از اعضای شورای زکات بوده و دبیرخانه آن در مجموعه امداد فعال است تصریح کرد: طی ۴ ماهه سال جاری ۹۱۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که از این میزان ۳۱۹ میلیارد تومان زکات مستحب، ۵۴۰ میلیارد فطریه و کفاره و ۶۰ میلیارد تومان زکات واجب ثبت شده است.


آسوده با بیان اینکه در چهار ماهه سال جاری مبلغ ۵۵۰۰ میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف از سوی مردم و خیرین به نیازمندان و همچنین مددجویان امداد کمک شده است، گفت: این کمک‌ها در بخش‌های صدقات، پویش‌های افطاری ساده و اطعام و احسان حسینی و ... بوده است.


وی با تاکید بر اینکه وجوهات و کمک‌های مردم به هیچ عنوان از یک شهرستان به شهرستان دیگری منتقل نمی شود، گفت: هموطنان و خیرین در هر منطقه کمک کنند این کمک ها در اختیار نیازمندان و مددجویان همان منطقه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha