• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401060100466
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

تصویب ۵۱۰ میلیون اعتبار برای تجهیز و تعمیر انبارهای مکانیزه تعاون روستایی خراسان شمالی

تصویب ۵۱۰ میلیون اعتبار برای تجهیز و تعمیر انبارهای مکانیزه تعاون روستایی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تعاون روستایی خراسان شمالی از تصویب 510 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز و تعمیر انبارهای مکانیزه تعاون روستایی این استان خبر داد.

جلیل رمضانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای طرح تعمیر و تجهیز انبارهای مکانیزه تعاون روستایی خراسان شمالی مبلغ ۵۱۰میلیون تومان از محل مازاد درآمدهای استان به صورت نقدی مصوب شد که در ۵ ماهه نخست سال جاری عملیات اجرایی پروژه ها پیگیری و اجرایی شد.

وی گفت: تاکنون در سطح ۹ انبار واقع در۵  شهر استان مواردی از جمله تعمیرات داخلی انبار ،محوطه سازی جلوی انبارها، احداث اتاق نگهبانی، سرویس بهداشتی و نصب دوربین مدار بسته انجام و کل  مبلغ تخصیصی هزینه شده است .

رمضانی در ارتباط با فعالیت های شبکه تعاون روستایی در ۵ ماهه نخست سال جاری گفت: شبکه تعاونی‌های تحت پوشش تاکنون میزان ۶۸۰۰ تن انواع کود شیمیایی، ۲۲۰ تن انواع بذور اصلاح شده، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده های دامی را توزیع و مقدار ۱ هزار و ۷۵۵ تن شیر در مراکز جمع آوری شیر خریداری و به کارخانجات لبنیات ارسال شده است.

وی افزود: همچنین یکی از مهمترین فعالیت‌های شبکه در سال جاری در زمینه خرید محصولات تضمینی گندم و کلزا بوده است که تاکنون میزان ۲۳ هزار تن گندم را در ۱۸ مرکز خرید بصورت تضمینی مباشرتی و ۸۱۶ تن کلزا را در ۷ مرکز، بصورت خرید توافقی به انجام رسانده است.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت های انجام گرفته در خصوص خرید توافقی محصولات، توزیع سوخت و توزیع کالاهای تنظیم بازار بیان کرد: در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ شبکه تشکل های تعاون روستایی به میزان ۲۰هزار تن خرید توافقی محصولات انجام داده و خرید و توزیع مقدار ۸ هزار و ۸۰۰ هزار توزیع مواد سوختی و ۲ هزار و ۱۶۰ تن توزیع کالاهای تنظیم بازار از قبیل قند، شکر، برنج ، روغن را داشته است.

به گفته وی، از ابتدای تیرماه سال‌جاری اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی گاوداران و دامپروران خراسان شمالی وابسته به تعاون روستایی استان، به عنوان مباشر شرکت پشتیبانی امور دام کار خرید دام زنده سبک را به صورت حمایتی مباشرتی انجام می دهد که از تاریخ شروع زمان خرید دام تاکنون به میزان ۲ هزار و ۱۰۰راس دام سبک زنده به قیمت هر کیلو ۸۵۰ هزار ریال، جمعا به مقدار وزنی ۱۰۵ تن  از دامداران استان خریداری و به پشتیبانی امور دام استان تحویل شده و امید است که با ادامه این روند شاهد تولید بیشتر در استان و رونق اقتصادی در سطح منطقه باشیم.

مدیر کل تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: علاوه بر آن طی امسالفعالسازی شرکت تعاونی کشاورزی بهدام شهرستان بجنورد و استفاده از امکانات موجود متعلق به این شرکت از جمله کارخانه خوراک دام بهدام و تامین نهاده دامی مورد نیاز شرکت های زیر مجموعه از طریق کارخانه مذکور نیز انجام شد.

به گفته وی افزایش ۵/۱ برابری سرمایه اتحادیه ها و شرکت های تعاونی در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان شمالی از دیگه اقدامات صورت گرفته بوده است.

این مقام مسئول علاوه بر آن از رشد چشمگیر گردش مالی تشکل های تحت پوشش این مدیریت در دوسال اخیر و تبدیل آنها از حالت زیان دهی به سود دهی خبر داد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات یکجا کشتی در شرکت های تعاونی تولید به میزان ۵۰ هکتار در سطح استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در این استان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha