• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401060100864
  • منبع : نمایندگی اردبیل

ساخت و سازها در اراضی قولنامه ای دارای انضباط باشد


ساخت و سازها در اراضی قولنامه ای دارای انضباط باشد

ایسنا/اردبیل شهردار سرعین گفت: ضروری است تا ساخت سازها در اراضی قولنامه ای و ثبتی مدیریت و انضباط لازم بر آن حاکم شود.

 سرعین صاحبعلی رام روز سه شنبه یک شهریورماه در اولین جلسه کارگروه معماری و شهرسازی سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور اظهار کرد: کارگروه معماری و شهرسازی سازمان شهرداری‌های کشور برای تعیین تکلیف پروانه ساختمانی زمین های قولنامه ای برگزار و دغدغه شهرداری سرعین برای صدور پروانه ساختمانی زمین های قولنامه ای در آن کارگروه مطرح شد.
وی با اشاره به اینکه صدور پروانه ساختمانی در اراضی قولنامه ای به صورت طرح در مجلس بررسی می شود، خارنشان کرد: اولین جلسه کارگروه معماری و شهرسازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور با حضور مدیر کل برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان و اعضا کمیسیون متشکل از شهرداران ۱۶ شهر کشور است برای بررسی آئین نامه پیشنهادی صدور پروانه ساختمانی در اراضی قولنامه ای در تهران برگزار شد.
شهردار سرعین بیان کرد: دیوان عدالت اداری در حکمی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری ها را برای اراضی قولنامه ای ممنوع کرده است که این موضوع در چند بخش به صورت کارشناسانه در اولین جلسه کارگروه معماری و شهرسازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت.
رام اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد تا طرح کامل و جامعی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا این معضل بزرگ که گریبانگیر بسیاری از مردم است، حل شود.
وی اضافه کرد: اکنون ماده قانونی در پروانه ساختمانی شهرداری ها مبنی بر اینکه صدور پروانه دلیلی بر به رسمیت شناختن مالکیت نیست، لحاظ شده که دیوان عدالت اداری نیز به همین ماده قانونی ایراد گرفته است.
شهردار سرعین ادامه داد: موضوع ساخت سازها در اراضی قولنامه ای و ثبتی باید مدیریت و انضباط لازم برآن حاکم شود ضمن آنکه موانع دست و پاگیر در امر تسهیل صدور پروانه ساختمانی رفع شود.
رام بیان کرد: ما در این جلسه دغدغه های شهرداری سرعین را مبنی بر ساخت و سازها در زمین های قولنامه ای مطرح کردیم تا راهکارهای حل این مشکل در شهر توریستی سرعین نیز از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ارائه شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha