• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401070602298
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان خبر داد:

نظارت‌ بازرسان مرکز بهداشت بر مدارس اصفهان

نظارت‌ بازرسان مرکز بهداشت بر مدارس اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان از ابلاغ شیوه‌نامه‌های بهداشتی به مدارس و دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای شهریورماه نظارت‌های بازرسان مرکز بهداشت استان از مدارس آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی که مدارس در شرایط حضور دانش‌آموزان ملزم به رعایت آن هستند، اظهار کرد: باتوجه به حضوری شدن مدارس از مهرماه امسال، ستاد ملی مقابله با کرونا و قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا در شهریورماه مصوبات خود را ابلاغ کردند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مکان‌های تجمعی و رعایت بهداشت فردی الزامی است.

وی با اشاره به جلسات مرکز بهداشت استان با اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌های سطح استان در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از مهرماه، توضیح داد: مدارس و دانشگاه‌ها مکلف شده‌اند مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند، از جمله بهبود وضعیت تهویه کلاس‌های درس و یا آزمایشگاه‌ها و مکان‌هایی که دانش‌آموزان و دانشجویان تجمع می‌کنند. اجبار دریافت حداقل دو دز واکسن و توصیه به دریافت دز چهارم در محدوده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال از دیگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: از ابتدای شهریورماه نظارت‌های بازرسان مرکز بهداشت استان از مدارس آغاز شد و این نظارت‌ها همچنان به‌صورت تخصصی ادامه دارد. در این بازرسی‌ها مواردی که  در محدوده مدرسه قابل رفع بوده به مدیران مدرسه ابلاغ شده و برخی از مواردی که نیاز به دخالت نواحی اداره کل آموزش و پرورش داشته به‌صورت کتبی به آن‌ها اعلام شده است.

وی از تداوم نظارت‌ها بر مدارس و مراکز آموزشی خبر داد و گفت: جلسات متعددی با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برگزار شده و تصمیم‌های لازم گرفته شده است. در ادامه با بازدیدهای مشترک و انفرادی شرایط مدارس را تحت رصد قرار می‌دهیم و امیدواریم دانش‌آموزان و کادر آموزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خود را در معرض خطر بیماری قراد ندهند.

میرجهانیان اعلام کرد: با تغییرات آب‌وهوایی و حضور دانش‌آموزان در مدارس احتمال افزایش بیماری پیش‌بینی می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در نظارت‌های بازرسان مرکز بهداشت نظافت آب‌خوری و سرویس‌های بهداشتی، عرضه مواد غذایی و کارت بهداشت کادر آموزشی مدارس کنترل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha