• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401081107771
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون:

سرانه ورزشی تیران و کرون یک‌سوم سرانه ورزشی کشور است

سرانه ورزشی تیران و کرون یک‌سوم سرانه ورزشی کشور است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی در این شهرستان برای هر نفر ۲۲سانتی مترمربع است، گفت: سرانه ورزشی این شهرستان تا نقطه مطلوب کمبود زیادی دارد.

مهدی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرانه استاندارد ورزشی در کشور برای هر نفر یک متر اعلام شده که با توجه به این استاندارد، سرانه ورزشی در شهرستان تیران و کرون ۷۲ سانتی‌متر کمتر و یک‌سوم سرانه ورزشی کشور است.

وی افزود: توسعه محیط‌های بسته و باز ورزشی در این شهرستان در حال توسعه است، اما باید دیگر نهادها نیز مأموریت خود را بر اساس برنامه ابلاغی در احداث فضای ورزشی انجام دهند.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون، سپاه پاسداران، هلال‌احمر، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و کار، تعاون و رفاه اجتماعی را از جمله نهادهای دارای ظرفیت برای احداث این مراکز ورزشی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در طی پنج سال گذشته دو باب سالن ورزشی سرپوشیده، چهار زمین چمن، زمین فوتبال ساحلی، ۲۳ خانه ورزش روستایی و زمین آسفالت در بخش روستایی احداث کرده است.

مرادی یادآور شد: احداث یک سالن ورزشی در عسگران در بخش کرون با همکاری شهرداری آن شهر از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون نقش دهیاری‌ها در احداث خانه‌های ورزشی و زمین‌های چمن مصنوعی را مهم خواند و گفت: اعتبارات تخصصی تملک و دارایی و ارزش افزوده در تکمیل پروژه‌ها نقش دارد.

وی به تعمیر سالن‌ها و تأسیسات ورزشی اشاره کرد و افزود: سالن‌های قدیمی نیازمند تعمیرات هستند که در برنامه پیش‌رو قرا گرفته تا با بودجه‌های دولتی و محلی این اقدام انجام شود.

مرادی با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه ورزش فعال شده، گفت: در حال حاضر ۱۰ باشگاه ورزشی و یک استخر شنا سرپوشیده توسط سرمایه‌گذاران راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha