• پنجشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401082618292
  • خبرنگار : 50242

رونمایی از ۸ کتاب بومی در هفته کتاب و کتابخوانی در تویسرکان

رونمایی از ۸ کتاب بومی در هفته کتاب و کتابخوانی در تویسرکان

ایسنا/همدان رئیس کتابخانه‌های عمومی تویسرکان از رونمایی هشت کتاب که توسط نویسندگان بومی این شهرستان به رشته تحریر درآمده است، در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: موضوع این کتاب‌ها در حیطه های علمی، مذهبی، فرهنگی و ادبی و پزشکی است.

مهدی کریمی در گفت‌گو با ایسنا، با تأکید بر نقش کتاب و کتابخوانی بر فرهنگ جامعه اظهار کرد: نخستین کتابخانه عمومی‌ استان همدان در سال ۱۳۴۲ با نام کتابخانه شهید مدنی در تویسرکان تاسیس شد و نخستین کتابدار استان نیز مربوط به این شهرستان بوده و این امر بیانگر توجه ویژه مردم این شهرستان به موضوع کتاب و کتابخوانی است.

وی در ادامه بیان کرد: ۹ کتابخانه عمومی در شهرستان تویسرکان در حال فعالیت است که شش کتابخانه در سطح سه شهر و سه کتابخانه در روستاهای این شهرستان مستقر است و ۱۸ نفر نیز نیروی انسانی مشغول در این کتابخانه ها داریم.

کریمی مطرح کرد: در بهمن‌ماه سال گذشته کلنگ کتابخانه اشترمل با حمایت صددرصدی بانک پاسارگاد به زمین زده شد و در حال حاضر این کتابخانه تجهیز شده و آماده بهره برداری است و منتظر هماهنگی‌های لازم با بانک پاسارگاد برای افتتاح این کتابخانه هستیم و تا چند هفته آینده به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه گفت: در هفته کتاب بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی از جمله رونمایی از کتاب‌ ها و معرفی نویسندگان بومی، برگزاری جلسات نقد کتاب در کتابخانه ها، نمایشگاه تازه های کتاب در کتابخانه ها، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها که چند سال گذشته به خاطر کرونا انجام نمی شد خوشبختانه امسال صورت می گیرد، برپایی مسابقات کتابخوانی، توزیع بسته های فرهنگی در روستاهای محروم و برنامه های متنوعی در حوزه کودکان و نوجوانان چون کاردستی، نمایشنامه خوانی و مسابقات کتابخوانی برگزار خواهد شد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان تصریح کرد: در حال حاضر نیز زمینی را برای احداث کتابخانه در شهرک قائم معین کرده و به زودی با هماهنگی‌ها و برنامه ریزی های مورد نیاز، عملیات اجرایی این کتابخانه آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر پیشگام بودن مردم شهرستان تویسرکان در امر کتابخوانی خاطرنشان کرد: از لحاظ عضویت با توجه به جمعیت در سطح استان با دارا بودن افزون بر ۵۰۰۰ عضو رتبه اول را داریم و افزون بر ۱۰۰ هزار منبع کتاب با موضوعات مختلف در ۹ کتابخانه شهرستان موجود است.

رئیس کتابخانه های عمومی تویسرکان یادآور شد: در حال حاضر زیربنای کتابخانه های تویسرکان ۳۷۶۱ مترمربع است که فضای مناسب به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳.۷  مترمربع بوده و از ابتدای سال تاکنون ۵۴۵۰ نسخه کتاب توسط خیرین به کتابخانه های این شهرستان اهداء شده و در این حوزه هم در استان رتبه اول را داریم.

کریمی در پایان اظهار کرد: کتابخانه روستای اشترمل این شهرستان به عنوان ۱۰ روستای برتر کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، کتابخانه شهید مدنی شهرستان تویسرکان که قدیمی ترین کتابخانه عمومی‌ استان همدان است با هزینه ای افزون بر یک میلیارد تومان با امکانات به روز موجود تجهیز و بازسازی شد و چهارشنبه ۲۵ آبان ماه مجددا به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha