• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403032617386
  • خبرنگار : 50037

فعالیت ۳۵ تیم ثابت و سیار دامپزشکی همدان در عید قربان

فعالیت ۳۵ تیم ثابت و سیار دامپزشکی همدان در عید قربان

ایسنا/همدان مدیرکل دامپزشکی استان همدان از فعالیت ۳۵ تیم ثابت و سیار دامپزشکی استان در روز عید قربان خبر داد.

دکتر امیرحسین نقی پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن عیدسعید قربان و ذبح دام‌های قربانی در این روز، دامپزشکی استان همدان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی مردم می‌کند.

وی از مردم خواست: در روز عید سعید قربان برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان، دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح کنند.

وی تصریح کرد: در عید قربان اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگان‌های ذیربط و با تشکیل ۳۵ اکیپ متشکل از ۱۴ اکیپ ثابت،  ۲۱ اکیپ سیار با ترکیب ۱۹ نفر دامپزشک، ۴۲ نفر بازرس بهداشتی گوشت، ۱۲ نفر ناظر شرعی، آموزش، تجهیز، ساماندهی و نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی، قربانی‌های شهروندان را در استان انجام می‌دهد.

نقی پور گفت: برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، شهروندان  دام خود را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و در کشتارگاه‌های استان قربانی کرده و گوشت دام قربانی را حداقل ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان سعی دارد با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار در سطح شهرستان‌ها کشتارهای شهروندان را به کشتارگاه‌های استان برای هر چه بهترشدن خدمت‌رسانی هدایت کند.

وی همچنین تصریح کرد: تمامی کشتارگاه‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در روز عید قربان آمادگی لازم بمنظور خدمت‌رسانی جهت کشتار دام‌های قربانی را دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: هر ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند که در همین رابطه تاکید می‌شود متولیان و متصدیان این مراکز تمامی دام‌های اهدایی و تهیه شده توسط این مراکز را در کشتارگاه‌های استان ذبح کنند.

نقی پور ضمن معرفی شماره تماس مردمی ۱۵۱۲ برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی شهروندان، درخواست کرد: به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان در روز عید سعید قربان دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌های سراسر استان کشتار کرده  و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha