به گزارش ایسنا، شهریار افندیزاده با اشاره به طراحی شبکه بهینه هر شیوه توسط نهادهای تابعه مربوطه خود در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در قالب فاز دوم طرح جامع حملونقل کشور، اظهار کرد: فاز دوم طراحی شبکه بهینه هوایی کشور و نیازمندیهای آتی آن در مرحله نهایی قرار دارد.
وی افزود: فاز دوم طراحی شبکه بهینه هوایی کشور با مشارکت سازمان هواپیمایی کشور و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام شده و نتایج نهایی طرح هم اکنون حاصل شده و در مرحله تصویب در مراجع ذیربط در این خصوص است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در ادامه در فاز سوم و نهایی، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مسئولیت تجمیع، تلفیق و یکپارچه سازی شبکه بهینه کلیه شیوهها و تدوین سند راهبردی حمل و نقل کشور را در قالب طرح جامع بر مبنای افق ۱۴۱۴ مبتنی بر اسناد بالادستی بر عهده دارد.
افندیزاده تصریح کرد: با توجه به وسعت کشور، فاصله مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی از یکدیگر و تنوع اهداف سفر به ویژه سفرهای زیارتی از جمله سفرهای حج، عتبات عالیات و مشهد مقدس، حملونقل هوایی به عنوان یکی از شیوههای مهم و مورد اقبال کاربران به شمار میآید.
وی گفت: تدوین برنامه توسعه این شیوه در زمینه زیرساختها شامل احداث فرودگاههای جدید، توسعه فرودگاههای موجود و پیشبینی تعداد ناوگان مورد نیاز متناسب با تقاضای آتی باری و مسافری داخلی و بینالمللی در سال ۱۴۱۴ از جمله خروجیهای طراحی شبکه بهینه هوایی کشور است که امید میرود به تصمیمگیری مدیران دستاندرکار مجموعههای ذینفع کمک شایانی کند.
انتهای پیام
نظرات