• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402023119857
  • خبرنگار : 50295

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان:

دختران جامعه اسلامی استعداد خود را برای پیشرفت به کار ببندند

دختران جامعه اسلامی استعداد خود را برای پیشرفت به کار ببندند

ایسنا/زنجان رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان گفت: حضرت معصومه(س) آن‌گونه زندگی و رفتار کرد که حضرت زهرا(س) زندگی و رفتار کرده بود و برای همین ایشان به فاطمه معصومه ملقب شده است.

حجت‌الاسلام علی محمدی صبح روز (۳۱ اردیبهشت‌ماه) در جمع خانواده‌های کارکنان تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان که به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: دختران جامعه اسلامی بایستی استعداد و توانمندی خود را برای پیشرفت جامعه به کار ببندند و از بانوانی همچون حضرت زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) الگو بگیرند و ببینند این بانوان چگونه زندگی کردند و خواسته حضرت زهرا(س) و معصومه(س) از زنان مسلمان چه چیزی بود؟

وی افزود: اگر امروزه در جامعه ما مسئله حجاب مخدوش شده، قطعا به دلیل الگو گرفتن از غرب است، در صورتی‌که الگو و معیار ما برای زندگی حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و سایر زنان بزرگوار دیگری همچون حضرت زینب(س) است.

این مسئول تصریح کرد: در برخی کشورهای اروپایی بانوان برای ورود به دانشگاه و دبیرستان نباید حجاب داشته و همه باید یک شکل باشند و این قانون یک کشور است و حال وقتی در کشور ما قانون حجاب تعیین شده، برای این است که زنان در جامعه و اجتماع همه جا یک شکل باشند و همه حجاب داشته باشند و اینگونه نباشد که فردی با حجاب کامل باشد ولی فردی دیگر حجاب نداشته باشد که این کار آرامش را از جامعه می‌گیرد.

محمدی با بیان اینکه وقتی که زنان در پوشش یک شکل بوده و همه حجاب داشته باشند جامعه در آرامش است، ادامه داد: بانوانی همچون حضرت معصومه(س)، حضرت زهرا(س)، زینب کبری(س) و سایر زنان پاکدامن و پرهیزکار الگوی زنان و دختران ما هستند و وقتی در مجالسی به نام این افراد حضور می‌یابند باید ببینند آن‌ها چگونه زندگی کردند.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) به نام کریمه اهل‌بیت(ع) معروف است و این به این معنا است که ایشان کرامت و برکات دارند و ائمه برای علم، دانش و فضیلتی که داشتند، ایشان را ستایش کردند.

وی با بیان اینکه معصومه تنها به معنای عصمت همانند چهارده معصوم نیست و پرهیزگاری، طهارت، پاکدامنی و عبادت ایشان موجب شد صفت معصومه به ایشان تعلق یابد، عنوان کرد: در یکی از احادیث گرانبها درباره حضرت معصومه(س) بیان شده که برای خدا حرمی است و آن مکه است؛ برای حضرت رسول (ص) حرمی است و آن مدینه است؛ برای امیرالمومنین(ع) حرمی است و آن کوفه است و برای ما اهل‌بیت(ع) حرمی است که آن هم شهر قم است و در قم یکی از خاندان ما دفن می‌شود و هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود که این مقام حضرت معصومه(س) است، بر خود می‌بالیم که به این سعادت وارد شده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha