• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۶:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402041006046
  • خبرنگار : 71667

پیام‌رسان‌های بومی با چه چالش‌هایی مواجهند؟

پیام‌رسان‌های بومی با چه چالش‌هایی مواجهند؟

طبق گفته قائم مقام یکی از پیام‌رسان‌های داخلی، به نظر می‌رسد پیام‌رسان‌های ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و توانایی‌های واقعی خودشان به طور کامل شناخته نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، به دنبال حمایت دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های داخلی و استفاده کاربران از پلتفرم های بومی، سکوهای مذکور در تلاش هستند تا کیفیت خدمات خود را جهت رضایت کاربران افزایش دهند؛ در همین رابطه، امین تجملیان- قائم مقام یک پیام رسان ایرانی در گفت و گو با ایسنا، درباره مهم ترین مشکل و چالش پیام‌رسان‌های ایرانی اظهار کرد: شاید نتوان از این موضوع به عنوان یک مشکل نام برد، اما به نظر می‌رسد پیام‌رسان‌های ایرانی هنوز به میزان ظرفیت و توانایی‌های واقعی خودشان به طور کامل شناخته نشده‌اند.

وی افزود: معتقدیم بخشی از این موضوع ناظر به رویکرد منفی بخشی از جامعه نسبت به پیام‌رسان‌های ایرانی است و ما در تلاش هستیم که این تلقی نادرست که ناشی از عدم آگاهی عمومی کافی است را اصلاح کنیم.

تجملیان با اشاره به مهم ترین انتظار کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: بدیهی است که مهم‌ترین انتظار کاربران این است که بتوانند به آسانی و بدون هرگونه تجربه منفی از خدمات پیام‌رسان‌ها استفاده کنند، بنابراین تلاش می‌کنیم یک تجربه لذت‌بخش و بدون دردسر و پیچ و خم‌های غیرضروری را به کاربر عرضه کنیم.

قائم مقام یک پیام رسان ایرانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در کنار این موضوع پیوسته به دنبال این هستیم که قابلیت‌های خود را بر اساس نیاز کاربران ارتقا ببخشیم، تصریح کرد: از جمله این قابلیت‌ها موضوع تماس صوتی و تصویری است که مطابق آخرین آمارها، با رضایت بالای کاربران مواجه شده و رکورد بیش از ۱ میلیون تماس روزانه را به ثبت رسانده است.

وی در پاسخ به این سوال که میزان استقبال کاربران از این پیام رسان داخلی چقدر است، تشریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین ۴.۵ میلیون نفر کاربر فعال به طور روزانه از پیام‌رسان ما استفاده می‌کنند. تعداد کاربر ماهانه این پیام رسان بیش از ۹ میلیون نفر است که با ۱۴ میلیون دستگاه فعال از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و در مجموع نیز تاکنون ۲۱ میلیون کاربر با شماره موبایل‌های مجزا در این پیام رسان ثبت نام کرده‌اند.

چندی پیش عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- حمایت و تقویت پیام رسان‌های داخلی را یکی‌ دیگر از اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسان‌های داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۰۶:۵۵

والا من چند تا از این پیامرسانها رو نصب کردم. نهایتا هم پاک کردم. چون واقعا کند، سنگین و ناکارآمد بودند. با بستن پیامرسانهای کارآمد و نبود رقابت هم نتوانستند پیشرفت کنند. در ضمن چه لزومی داره این همه پیام رسان؟ یکی بسازید ولی درست بسازید.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۱۴:۱۶

باپیام رسان داخلی نمی توانیم به خارج تماس بگیریم چرابه خارج از کشور فعال نمیشه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۱ ۱۶:۰۲

. من یکی عمرا ا از اینها استفاده نخواهم کرد مگر تا زمانی که فضای باز و رقابتی باشد آن موقع شاید تصمیم بگیرم استفاده کنم.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۲ ۱۳:۱۹

فقط برای داخل کارمیکند خارج ازایران اصلا جواب نمی دهدچرااین همه پیام رسان با این همه کندی یکی درست کنی که درتمام نقاط زمین جواب دهد.🙏🙏🙏🙏