به گزارش ایسنا، سعید بیگی با بیان این که بالغ بر ۱۰ بازار ثابت و مرکز صنفی زیر نظر شرکت ساماندهی فعالیت میکنند، گفت: این مراکز با هدف ساماندهی مزاحمت های شغلی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای فروشندگان خرد و کوچک راه اندازی شده است.
وی با اشاره به همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران با اداره امور بانوان اظهار کرد: بخشی از ظرفیت های در اختیار شرکت ساماندهی به حمایت از زنان سرپرست خانوار تخصیص داده شده است.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: موضوع شفافیت قراردادها و واقعی سازی قیمتها در انعقاد قراردادها با بهره برداران و ذینفعان به اجرا درآمد تا این مبالغ در ارتقاء سطح ایمنی، بهبود نگهداشت و بازسازی فضاها مورد استفاده قرار گیرد.
بیگی با بیان این که سال ها به وجوه فنی مدیریت و بهرهبرداری این مراکز کم توجهی شده بود، افزود: این موارد در دوره مدیریت جدید در دستور کار قرار گرفته است تا همه ذینفعان اعم از غرفهداران و مراجعه کنندگان بتوانند به بهترین نحو از این فضاها بهره ببرند و خدمت رسانی بهتری به شهروندان انجام شود.
وی به دستور شهردار تهران برای افزایش بازارچه و بازارهای محلی در سطح مناطق ۲۲ گانه اشاره کرد و گفت: حتما در برنامه سال جدید توسعه و ارتقاء خدمات بازارهای عرضه گل، مراکز خرید و فروش خودرو و بازارچه های ثابت و محلی با هدف ساماندهی مزاحمت های شغلی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی و کوچک مقیاس در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، شهرداری های مناطق ۲۲ گانه مکلف شده اند تا اراضی واجد شرایط را در اختیار شرکت قرار دهند تا بازار و بازارچه های جدید احداث کنیم.
بیگی تاکید کرد: ناظر مستقر در همه مراکز تحت نظارت شرکت ساماندهی حضور دارد تا پاسخگوی انتقادات و پیشنهادات باشد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش بازارهای محلی با بیان این که تعداد این بازارها تا پایان سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ از ۳۶ به ۶۱ بازار رسیده است، افزود: خوشبختانه با تشریک مساعی شهرداری های مناطق و تعامل سازنده شرکت ساماندهی و شهرداری مناطق، تعداد بازارهای محلی نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است و اکنون با فراهم کردن بیش از ۸ هزار غرفه در این بازارها، فضای عرضه کالا برای بالغ بر ۵ هزار دستفروش مهیا شده است.
تلاش برای راه اندازی ۴ بازار در هر منطقه
وی تصریح کرد: شرایط هر منطقه از نظر تراکم جمعیت، وضعیت اقتصادی و اجتماعی برای راهاندازی بازار محلی متفاوت است، اما ما تلاش میکنیم تا در هر منطقه حداقل ۴ بازار ایجاد کنیم.
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر شهرداری مناطق برای اجرای بهتر طرح ساماندهی و جانمایی دستفروشان تأکید کرد و افزود: در این صورت میتوان تعداد بازارهای محلی سطح شهر را تا پایان امسال به ۸۰ بازار رساند.
بیگی در پایان با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ نمایشگاه عرضه محصولات اظهار کرد: نمایشگاه های اقوام، فصلی، صنایع دستی و حمایتی در مناطق پایتخت و در مناسبت های مختلف برگزار شده است.
بر اساس گزارش سایت شهر، ایجاد بازارهای محلی به صورت روز بازار، شب بازار و همه روزه بازار یکی از روش های ساماندهی دستفروشان است که در بسیاری از کشورها جهان در حال اجرا است.
انتهای پیام
نظرات