• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402052314608
  • خبرنگار : 50214

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد:

فقدان اطلاعات حقوقی مُکفی، مردم را اسیر راهروهای دادگاه می‌کند

فقدان اطلاعات حقوقی مُکفی، مردم را اسیر راهروهای دادگاه می‌کند

ایسنا/یزد رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد بر ارتقاء دانش حقوقی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: بسیاری از مسائل حقوقی و قضایی که برای شهروندان رخ می دهد ناشی از فقدان اطلاعات حقوقی است.

«یدالله جعفری» در این رابطه اظهار کرد: بحث آگاه سازی مردم در موضوعات حقوقی و قضایی بسیار مهم است که باید با استفاده از ظرفیت های مختلف فرهنگی و رسانه ای در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نیاز اساسی مردم در اخذ مشاوره حقوقی و قضایی، گفت: در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار مشاوره حقوقی و قضایی حضوری در دادگستری یزد و بیش از ۵هزار مشاوره تلفنی انجام شد که یکی از نتایج آن انصراف ۲هزار ۸۰۰ نفر از طرح شکایت در دادگاه بوده است.

جعفری افزود: هم کفو بودن یعنی هم سنگ و هم سنخ بودن دو خانواده از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی؛ لذا وقتی زوجین جوان بدون توجه به شرایط و جزییات تأثیر گذار در زندگی مشترک، اقدام به ازدواج می کنند بسیار زود، اختلافات خانوادگی بین اینگونه زوج ها رخ نمایی می کند.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد عدم توجه به تعهدات و شروط ضمن عقد را از دیگر مسائل مهم زندگی زناشویی دانست و بیان کرد: زوجین در حین عقد بدون توجه و دقت شروط دوازده گانه ضمن عقد را امضا می کنند و حتی بدون اندکی تأمل مهریه های سنگین و خارج از عرف را می پذیرند که این موضوعات با اولین تعارض و اختلافات خانوادگی، مبنای طرح دعاوی در محاکم می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، جعفری تصریح کرد: ضرورت دارد زوجین از همان ابتدای آشنایی و قبل از عقد در خصوص حق سکنی، حق تحصیل، حق اشتغال و سایر حقوق صحبت کرده و به تفاهم برسند چراکه در بسیاری مواقع ، اختلاف بر سر هر یک از این حقوق پس از ازدواج مبنای شکل گیری یک پرونده در دستگاه قضایی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha