• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402053120474
  • خبرنگار : 71451

قاضی زاده هاشمی: ۹۵ موکب اربعین به خانواده شهدا اختصاص دارد

قاضی زاده هاشمی: ۹۵ موکب اربعین به خانواده شهدا اختصاص دارد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از مصادیق بارز جامعه‌سازی حضرت مهدی پیاده‌روی اربعین است.

به گزارش ایسنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در مراسم بدرقه زئران پویش «همسفر من» در دهکده نشاط ولیعصر (عج) بیان کرد: این پویش جمعی است و فعالان مردمی و مذهبی در فضای مجازی این پویش را به راه انداخته‌اند و بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط پشتیبان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق بارز جامعه سازی حضرت مهدی پیاده روی اربعین است.  مقصد امام حسین است و شاید این پیام برای ما است که باید زندگی ما حسینی باشد. من یک شب پیش از اربعین حسینی متولد شدم و دلیل نامگذاری اسمم توسط والدین این است.


معاون رییس جمهور افزود: الگوی من از جوانی شهید چمران است. ایشان با وجود اینکه یک چهره انقلابی روشنفکر بود در نقطه‌ای همه را برای خدا کنار می‌گذارد و این شخصیتی است که امام حسین(ع) و کربلاییان داشتند. جوانان باید قدر پاکی خود را بدانند که در این سن راهی پیاده روی اربعین هستند.


وی خاطرنشان کرد: پویش همسفر من زیارت شهدا با نام شهدا است که زائران جوان و نوجوان آن را به انجام خواهند رساند. هر دختر جوان و نوجوان با شهیدی که می‌شناسد و  با تصویر و پلاکی از شهدا در پیاده روی اربعین حضور خواهد داشت. همچنین ۹۵ موکب در داخل و خارج کشور در اربعین برپا خواهد بود. در سکوها و پیام رسان های داخلی هم به این رویداد خواهیم پرداخت.


قاضی زاده هاشمی گفت: بیست نفر از دختران به طور نمادین به پیاده روی اربعین اعزام خواهند شد. تجلی بیشتر کار ما در برپایی موکب‌ها خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی: ۹۵ موکب اربعین به خانواده شهدا اختصاص دارد


در پایان «پلاک همسفر من» از دست یک مادر شهید به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha