• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402060603914
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اعلام کرد

افتتاح ۱۳۰ پروژه برقی در همدان/قطعی برق روستاها به علت تعمیرات و حوادث

افتتاح ۱۳۰ پروژه برقی در همدان/قطعی برق روستاها به علت تعمیرات و حوادث

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح ۱۳۰ پروژه برقی در هفته دولت در این استان خبر داد و گفت: در استان همدان ۱۳۰ پروژه برق با اعتبار ۲۳۶۹ میلیارد و ۹۷ میلیون ریالی به بهره‌برداری رسیده است.

علی سهرابی‌بیدار دوشنبه ۶ شهریور در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه تأمین پایدار انرژی پاک و ارزشمند یکی از مؤلفه‌های اساسی رشد و توسعه در هر کشوری است، مطرح کرد: صنعت در استان همدان با تکیه بر تعهد و تخصص نیروهای صنعت برق از ارتباط منسجمی با تمام اجزای جامعه برخوردار است.

وی تصریح کرد: در استان همدان بیش از ۸۱۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از طریق ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط برق‌رسانی انجام می‌شود.

سهرابی‌بیدار با اشاره به وجود بیش از ۱۸ هزار پست برق در استان همدان، خاطرنشان کرد: در استان همدان ۲۴۵۱ مگاولت آمپر ظرفیت توزیع برق وجود دارد به‌طوری که تمام نقاط شهری و ۱۰۷۳ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی یادآور شد: از دهه فجر به بعد ۱۳۰ پروژه با بیش از ۲۳۶۹ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده که سهم شهرستان همدان ۲۳ پروژه با ۷۱۵ میلیارد ریال، ملایر ۲۱ پروژه با ۶۶۱ میلیارد ریال، اسدآباد ۱۲ پروژه با ۸۷۰ میلیارد ریال، بهار ۸ پروژه با ۱۶۳ میلیارد ریال، کبودرآهنگ ۱۰ پروژه با ۱۵۸ میلیارد ریال، رزن ۱۲ پروژه با ۱۸۸ میلیاردریال، فامنین ۱۱ پروژه با ۶۵ میلیارد ریال و درگزین ۱۱ پروژه با ۹۴ میلیارد ریال است.

سهرابی‌بیدار اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری، ایجاد قدرت مانور و مدیریت شبکه، پروژه‌های ساختمانی و سرمایه‌ای مدیریت پیک، تعویض کنتورها، توسعه و احداث شبکه برای مشترکان جدید، روشنایی معابر، نصب انشعابات عادی، نیرورسانی به مشترکان و هوشمندسازی شبکه را از جمله پروژه‌های افتتاح شده دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۵ درصد از اعتبارات شرکت توزیع در بخش هوشمندسازی هزینه شده است، اظهار کرد: ۲۸ درصد اعتبارات در پروژه‌های افزایش قابلیت اطمینان و ۱۷ درصد اعتبارات در بخش افزایش بهره‌وری هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین عملیات اجرایی ۱۰ها پروژه با بیش از ۱۲۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود، ادامه داد: همدان با سالانه ۲۹۷ روز آفتابی، ۱۱.۴ درصد تولید انرژی خورشیدی کشور را رقم زده است. در ضمن طی دو سال گذشته با تمام توان اقداماتی را انجام داده و چهره قابل قبولی در صنعت برق کشور نشان داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اجرای طرح بهارستان در راستای برق‌دار شدن روستاها مطرح کرد: ۴۴۰ روستای استان همدان در دو سال گذشته با برنامه‌ریزی مشکلاتش رفع شده است و این برنامه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۳۵ کیلومتر خط ۲۰ کیلوولت در چند وقت اخیر برای تأمین برق صنایع ایجاد شده است، درباره محدودیت برق برای سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت استان، اظهار کرد: هیچ محدودیتی در رابطه با تقاضای برق سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و ... نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۷۳۵ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تغییر یافته است، افزود: در راستای تأمین آب شهر همدان لازم بود، در کنار مسئولان حوزه آب باشیم بر همین اساس ۳۳ حلقه چاه آب شرب و ایستگاه پمپاژ تالوار برق‌دار شده است.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه در روزهای پایانی پیک بار تابستان قرار داریم، کماکان شاهد افزایش مصرف‌بر در استان هستیم، ادامه داد: از ۶۹۰ هزار مشترک برق استان همدان، ۲۵۱ هزار مشترک معادل ۴۰ درصد مشترکان مشمول دریافت پاداش خوش مصرف شدند به طوری که ۱۳۰ میلیاردریال پاداش به حساب مشترکان برق استان واریز شد.

سهرابی‌بیدار در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر قطع برق در روستاهای استان، بیان کرد: در مراکز جمعیتی هیچ برنامه‌ای برای مدیریت بار نداشتیم و اگر قطعی رخ داده به علت حوادث یا تعمیرات شبکه بوده است.

وی تصریح کرد: برای نگهداری شبکه باید تعمیرات صورت بگیرد و گرمای امسال باعث حوادثی شد که البته در کوتاه‌ترین مدت رسیدگی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ روز از مردادماه بیش از ۷۱ هزار مگاوات برق در کشور مصرف شد، مطرح کرد: نیاز مصرفی استان همدان نیز ۸۵۰ مگاوات بوده است.

سهرابی‌بیدار در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه در سال گذشته و امسال هیچ پنل خورشیدی به عشایر استان واگذار نشده است، تأکید کرد: واگذاری پنل خورشیدی به عشایر ضوابطی دارد که اقداماتی باید در این راستا صورت بگیرد و در حال حاضر یکسری تفاهمات با سازمان امور عشایر استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه برای پنل خورشیدی عشایر هم باید سهمی واریز کنند، خاطرنشان کرد: با تفاهمی که با امور عشایری خواهیم داشت، واگذاری پنل خورشیدی به عشایر طبق برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha