• جمعه / ۲۰ تیر ۱۴۰۴ / ۰۰:۳۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1404041911716
  • خبرنگار : 71368

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تأکید کرد

لزوم تعیین حدود مجاز آلایندگی خودروهای برقی از سوی محیط زیست و حدود مجاز ایمنی توسط وزارت کشور

لزوم تعیین حدود مجاز آلایندگی خودروهای برقی از سوی محیط زیست و حدود مجاز ایمنی توسط وزارت کشور

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره اقدامات انجام شده توسط این شرکت در سال گذشته، گفت: سال گذشته تهران شاهد تحولات چشمگیری در حوزه معاینه فنی از جمله نوسازی کامل تجهیزات مراکز معاینه فنی تا توسعه خدمات ویژه موتورسیکلت‌ها بود.

محمدمهدی میرزایی قمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده این شرکت در سال گذشته و برنامه های ستاد در سال جاری، بیان کرد: یکی از اتفاقاتی که سال گذشته رخ داد، در زمینه توسعه زیرساخت‌های معاینه فنی بود، بطوریکه سه مرکز خودروهای سنگین و سه مرکز معاینه فنی موتورسیکلت در کنار هشت مرکز تحت مالکیت شهرداری و ۹ مرکز خصوصی فعالیت می‌کنند که دستگاه‌های آزمون معاینه فنی که هم تست‌های آلایندگی و هم تست‌های ایمنی را انجام می‌دهند، نیاز به به‌روزرسانی داشتند. ضمن اینکه آخرین دستگاهی که خریداری و نصب شده بود، مربوط به ۱۵ سال گذشته بود و این دستگاه‌ها با توجه به استانداردهای روز دنیا، قدیمی و مستعمل شده بودند.

میرزایی قمی در خصوص تأمین مالی تعویض دستگاه‌های قدیمی مراکز معاینه فنی، اظهار کرد: کلیه خطوط معاینه فنی را که شامل ۳۲ خط بود، از طریق قراردادی با شرکت سرمایه‌گذاری شهر و خرید خارجی، نوسازی و به‌روزرسانی کردیم. این بزرگترین کاری بود که در سطح معاینه فنی تهران صورت گرفت.

اهمیت کالیبراسیون دستگاه‌ها و درخواست از شهروندان

نوسازی تجهیزات معاینه فنی؛ گامی بلند در ارتقای کیفیت خدمات

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اهمیت نوسازی دستگاه‌های معاینه فنی در تهران، یادآور شد: یکی از پارامترهای بسیار مهم در افزایش نتایج معاینه فنی، کالیبر بودن و به‌روزرسانی دستگاه‌هاست. دستگاه‌های قبلی به دلیل قدیمی بودن، گاهاً در نتایج دچار مشکل می‌شدند. اکنون با نوسازی تجهیزات، از شهروندان درخواست داریم که برای اطمینان از سلامت خودروی خود، به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم، معاینه فنی موتورسیکلت‌هاست، اضافه کرد: با توجه به حجم بالای تردد موتورسیکلت‌ها در تهران، مراجعه به مراکز معاینه فنی بسیار پایین است. در سال ۱۴۰۲، تنها حدود ۸۲۳ موتورسیکلت برای معاینه فنی مراجعه کردند.

میرزایی قمی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه در سال گذشته چه اقداماتی در جهت تشویق موتورسواران برای دریافت معاینه فنی موتور سیکلت‌ها انجام شده است، توضیح داد: یک طرح مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ منعقد کردیم و برای اولین بار در کشور، سه خط معاینه فنی پرتابل موتورسیکلت را در منطقه ۱۲ و مناطق پر تردد موتورسواران در پایتخت راه‌اندازی کردیم.

مزایای طرح معاینه فنی سیار موتورسیکلت‌ها

توسعه معاینه فنی موتورسیکلت‌ها؛ طرحی نوآورانه در پایتخت

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه قبلاً خطوط معاینه فنی موتورسیکلت‌ها ثابت بودند و در مراکز مستقر بودند، خاطرنشان کرد: خطوط پرتابل قابلیت جابجایی دارند و ما آن‌ها را در نقاط پرتردد موتورسیکلت‌ها مستقر کردیم. این طرح به صورت پایلوت و ارشادی اجرا شد و به موتورسیکلت‌هایی که معاینه فنی دریافت می‌کردند، کلاه کاسکت رایگان اهدا می‌شد.

وی ضمن بیان اینکه استقبال از این طرح بسیار خوب بود و آمار مراجعات ما نسبت به سال گذشته ۱۱ برابر شد، ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که راکبان موتورسیکلت‌ها تمایل به انجام معاینه فنی دارند و در صورتی که شرایط برای آن‌ها فراهم شود به خوبی همکاری خواهند کرد.

برنامه‌های سال جدید؛ توسعه نرم‌افزاری و افزایش مراکز معاینه فنی

نتایج درخشان طرح معاینه فنی سیار موتورسیکلت‌ها

معاینه فنی خودروهای برقی؛ چالش‌ها و راهکارها

میرزایی قمی با اشاره به برنامه‌های ستاد معاینه فنی برای سال جدید، اعلام کرد: سال گذشته توسعه سخت‌افزاری داشتیم و امسال توسعه نرم‌افزاری را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین قصد داریم نرم‌افزار نوبت‌دهی اینترنتی را به صورت داینامیک و هوشمند طراحی کنیم.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه در حال افزایش تعداد مراکز معاینه فنی تحت مالکیت شهرداری تهران هستیم، گفت: یک مرکز جدید در منطقه ۱۴ تهران به عنوان نهمین مرکز به مجموع مراکز معاینه فنی اضافه خواهد شد.

وی افزود: هدف ما این است که این مرکز جدید را به صورت مرکز متمرکز خدمات خودرویی ایجاد کنیم. به این ترتیب، هر خودرویی که به این مرکز مراجعه می‌کند، بتواند تمام خدمات مربوط به خودرو مانند کارواش و ... را در یک محل دریافت کند.

میرزایی قمی درباره برنامه‌های مرکز معاینه فنی خودروهای برقی تهران نیز بیان کرد: حدود مجاز آلایندگی خودروهای برقی را سازمان محیط زیست و حدود مجاز ایمنی را وزارت کشور مشخص می‌کند. اما تا به الان در این خصوص موضوعی ابلاغ نشده است. ما مکاتبات لازم را در مورد خودروهای برقی انجام داده‌ایم و پیشنهاد داده‌ایم که با توجه به توسعه خودروهای برقی در تهران، این شهر به عنوان پایلوت برای تعیین حدود مجاز معاینه فنی خودروهای برقی انتخاب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha