• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061308942
  • خبرنگار : 50614

رئیس کمیته تکریم‌ و استقبال ستاد دهه پایانی صفر شهرداری مشهد خبر داد

ارائه بیش از ۴۰ خدمت در ایستگاه‌های استقبال از زائر

ارائه بیش از ۴۰ خدمت در ایستگاه‌های استقبال از زائر
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته تکریم‌ و استقبال ستاد دهه پایانی صفر شهرداری مشهد گفت: به زائران بیش از ۴۰ خدمت در ایستگاه‌های استقبال از زائر ارائه خواهد شد.

محمد باغبان دوشنبه ۱۳ شهریورماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه آخر صفر که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته تکریم و استقبال ستاد دهه پایانی صفر ۱۵ اقدام ویژه برنامه‌ریزی کرده است. شروع برنامه‌های ما با پیاده‌روی جاماندگان اربعین آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اسکان زائرین از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام خواهیم داشت، اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری مشهد متولی امر اسکان نیست، در حال کمک به نهادهای مرتبط هستیم. شهرداری مشهد در حوزه اسکان موقت و اضطرار ظرفیت‌سازی‌هایی انجام‌ داده است. آماده‌سازی ۵۰ مرکز اسکان‌ موقت و اضطرار با ظرفیت بیش از ۶۷ هزار نفر از اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است.

میدان شهدا یکی از محورهای اصلی ایستگاه‌های استقبال از زائر است

رئیس کمیته تکریم‌ و استقبال ستاد دهه پایانی صفر شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از ویژه برنامه‌های ما در دهه پایانی صفر برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائر خواهد بود. ما ۸ ایستگاه استقبال از زائر خواهیم داشت که از این تعداد ۵ ایستگاه استقبال از زائر پیاده و ۳ ایستگاه استقبال از زائران سواره خواهد بود. این ایستگاه‌ها در مبادی ورودی شهر هستند، علاوه بر آن یکی از محورهای اصلی ما در این ایستگاه‌ها با خدمات گسترده در میدان شهدا خواهد بود. محور جاده سرخس، جاده قوچان، جاده نیشابور و سه‌راه فردوسی محورهای ایستگاه استقبال از زائر پیاده خواهد بود. همچنین ایستگاه‌های استقبال از زائر سواره در محورهای ورودی مشهد- قوچان و مشهد- نیشابور را خواهیم داشت.

باغبان خاطرنشان کرد: قرار است بیش از ۲۰ نهاد اجرایی در این ایستگاه‌ها ما را همراهی کنند تا بتوانیم حداقل ۳ نوع خدمت ویژه از جمله خدمات عمومی، خدمات فرهنگی زیارتی و خدمات تخصصی را در این ایستگاه‌ها تعریف کنیم. امسال نسبت به سنوات گذشته جنس برنامه‌ها، کیفیت و تنوع خدمات به ویژه از جنس خدمات فرهنگی خواهند بود.

وی با تاکید بر نقش ظرفیت‌های مردمی در این ایستگاه‌ها، تشریح کرد: ما بیش از ۴۰ خدمت را در ایستگاه‌های استقبال از زائر خواهیم داشت.

اقدامات کمیته خدمات شهری ستاد دهه پایانی صفر

فرهاد ذبیحی، مدیر کمیته خدمات شهری ستاد دهه پایانی صفر شهرداری مشهد در ادامه این نشست عنوان کرد: ما ۷ محور اصلی ورودی به شهر مشهد داریم که عملیات پاکسازی در مبادی ورودی به شهرما تا عمق ۱۰ کیلومتر در چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد. همچنین نظافت عمومی سطح شهر با تیمی در حدود ۶ ۱۲۰۰ نفره انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچند ماموریت ما در عراق با ۶۵۰ پاکبان در حال انجام است، پس از بازگشت در روزهای پایانی دهه آخر صفر نیز از ظرفیت این نیروها استفاده خواهیم کرد.

مدیر کمیته خدمات شهری ستاد دهه پایانی صفر شهرداری مشهد با اشاره به افزایش و تقویت ناوگان خدمات شهری تصریح کرد: این تقویت به ویژه برای حمل پسماند خواهد بود. در معابر مخصوصا معابر منتهی به حرم مطهر آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی را داریم. ۴ هزار و ۲۶۳ چشمه سرویس بهداشتی عمومی در سطح شهر در وضعیت آماده‌باش قرار دارد. همچنین در اطراف حرم‌ نیز هزار و ۱۹۳ چشمه سرویس‌بهداشتی وجود دارد که در مالکیت شهرداری است. علاوه بر آن ۵۶۴ چشمه سرویس بهداشتی نیز به صورت مشارکتی با شهرداری است.

ذبیحی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ۶۰ چشمه‌ کانکس سرویس بهداشتی در قسمت‌های مورد درخواست، راه‌اندازی ۲۰ چشمه دوش سیار و راه‌اندازی، نظافت و آماده‌سازی ۲۳۰ دستگاه آب سردکن، آبخوری، سقاخانه‌ از دیگر اقداماتی است که در این خصوص صورت گرفته است.

وی با اشاره به رفع نقص و فعال‌سازی ۱۷ دستگاه وضوخانه افزود: بالغ بر ۳۵ اکیپ راهنمای زائر و ۱۰۹ اکیپ‌ انضباط شهری، حدود ۳۵ دستگاه خودروی عملیاتی سبک و سنگین آتش‌نشانی به همراه ۱۰۰ آتش‌نشان در خیابان‌های منتهی حرم مطهر برای کنترل موارد ایمنی و همچنین نانوایی سیار در اطراف حرم بخشی از خدماتی است که در حوزه خدمات شهری پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha