• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402061610452
  • خبرنگار : 50455

معاون استاندار قم خبر داد:

اسکان بیش از ۲۶۲ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تا ۱۵ شهریور در قم

اسکان بیش از ۲۶۲ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تا ۱۵ شهریور در قم

ایسنا/قم معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: از ابتدای ماه صفر تا روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه، ۲۶۲ هزار و ۱۱ زائر ایرانی و خارجی در استان قم در بخش‌های مختلف اسکان داده شدند.

ابوالقاسم مقیمی امروز ۱۶ شهریورماه در گفتگویی در خصوص آمار نهایی تعداد حضور زائرین در قم اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تا روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در مجموع ۲۶۲ هزار و ۱۱۱ زائر در استان قم در بخش‌های مختلف اسکان داده شدند که از این تعداد ۵۵ هزار و ۱۴۷ نفر از آن‌ها در قرارگاه مردمی اربعین، ۲۷ هزار و ۳۴۳ نفر در مراکز اقامتی، ۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر در حرم مطهر، حدود ۴۰ هزار نفر در مسجد جمکران، حدود ۶۵ هزار نفر در بوستان‌ها و پارک‌ها، ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در موکب سلفچگان و ۲۹ هزار و ۱۰۵ نفر در مراکز آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، مقیمی دامه داد: بر اساس آمار ۱۳۵ هزار و ۱۳۷ نفر از مردم قم با ثبت‌نام در سامانه سماح برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به کشور عراق اعزام شدند؛ پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار قمی بدون ثبت‌نام در این سامانه استان قم را به مقصد عراق ترک کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: همچنین از ابتدای ماه صفر تا روز گذشته ۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۸۵ دستگاه خودرو وارد قم شده و ۳ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۶۱ خودرو در این ایام از استان خارج شده است.

مقیمی با اشاره به آمار صدور و تمدید گذرنامه‌ در قم یادآور شد: مطابق آماری که همکاران ما در فرماندهی انتظامی به ستاد اربعین استان قم گزارش داده‌اند؛ بیش از ۶۵ هزار فقره گذرنامه صدور و یا تمدید شده‌ است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائرین از مرزها به استان قم اندیشیده شده و همکاران در تلاش هستند تا زائرین با کمترین وقفه وسایل نقلیه پیدا کرده و به استان قم بازگردند.

وی در پایان اظهار کرد: از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین، بازگشت خود از عراق را به روز جمعه موکول نکنند؛ پیش‌بینی می‌شود روز جمعه بیشترین آمار بازگشت به کشور را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha