• پنجشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۴ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1404061307969
  • خبرنگار : 50455

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت بیان کرد

دانش‌آموز، خانواده و مدرسه؛ سه ضلع قدرت آموزش و پرورش

دانش‌آموز، خانواده و مدرسه؛ سه ضلع قدرت آموزش و پرورش

ایسنا/قم معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: موفقیت همه جانبه آموزش و پرورش با حضور و مشارکت فعال شما اولیاء میسر است؛ لذا همین که شما در کنار مدیر مدرسه هستید، به او قدرت و اطمینان خاطر می‌دهید و حضور ارزشمندتان در شکل‌گیری مثلث خانواده، دانش آموز و مدرسه قدرت سیاستگذاری را بالا می‌برد.

حمیدرضا شیخ الاسلام، در همایش گردهمایی فعالان مدارس استان با عنوان «مدرسه‌یاران» که شامگاه امروز ۱۳ شهریور در اردوگاه دانش‌آموزی ۱۵ خرداد برگزار شد، ‌ اظهار کرد: نکته بسیار مهم در سیاستگذاری برای دستور کار آموزش و پرورش، این است که نقطه آغازین ما کجا باید باشد. یک سیاستگذار برای آن که بتواند نسبت به توسعه و پیشرفت حوزه تحت مدیریت خود تدبیر کند، باید از قدرت برخوردار باشد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت با بیان اینکه امروزه، اولویت و قدرت ما در تربیت نیروی انسانی نهفته است، گفت: نیروی انسانی، سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می‌شود و دنیا بر روی این سرمایه به شدت کار می‌کند. این سرمایه نیازمند آموزش است؛ چرا که بدون آموزش، هرگز به سرمایه‌ای قابل عرضه در جامعه تبدیل نخواهد شد.

شیخ الاسلام در ادامه بیان کرد: پس از آموزش، تولید در کشور رخ می‌دهد؛ علت بسیاری از مشکلات تولیدی امروز، عدم آموزش مناسب است و پس از تولید، توسعه اتفاق می‌افتد. کشورهای توسعه‌یافته، آموزش خود را غنی‌تر می‌کنند. اگر ما خواهان توسعه یافتگی هستیم، باید سطح آموزش خود را ارتقا دهیم تا به مرحله تخصص برسیم، در این صورت، فرزندان ما متخصص می‌شوند و حق انتخاب در جامعه بالا می‌رود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت مطرح کرد: نقطه شروع سیاستگذاری اثربخش در آموزش و پرورش، داشتن قدرت است و این قدرت در عصر حاضر از طریق؛ پژوهش و تحقیق به دست می‌آید. اگر بخواهیم سیاستگذاران قوی داشته باشیم که بتوانند مجموعه بزرگی مانند آموزش و پرورش را مدیریت کنند، باید این ابزار قدرت را در اختیار داشته باشند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت با تأکید بر اینکه کلید دستیابی به این هدف، شکل‌گیری مثلث دانش‌آموز، خانواده و مدرسه است، افزود: اگر این مثلث در استان و کشور محقق شود، بدون شک به آن تخصص و حق انتخاب نهایی که همان توسعه است، خواهیم رسید. آموزش و پرورش یک دستگاه صرفاً حاکمیتی نیست، بلکه نهادی مردمی است، مدارس ما از صفر تا صد در اختیار مردم هستند.

 وی گفت: اگر مدرسه را به عنوان خانه دوم بدانیم، هرچه این خانه دوم شکیل‌تر، کم‌استرس تر و با درآمد بهتر از نظر بهره‌وری باشد، آموزش در آن زیباتر و مؤثرتر خواهد بود. ما باید به سمت بهره‌وری یعنی ترکیب کارایی و اثربخشی در مدیریت مدارس حرکت و از امکانات موجود استفاده بهینه کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه تأکید کرد: موفقیت همه جانبه آموزش و پرورش با حضور و مشارکت فعال شما اولیاء میسر است؛ لذا همین که شما در کنار مدیر مدرسه هستید، به او قدرت و اطمینان خاطر می‌دهید و حضور ارزشمندتان در شکل‌گیری  مثلث خانواده، دانش آموز و مدرسه قدرت سیاستگذاری را بالا می‌برد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پایان تصریح کرد: اگر مدیر مدرسه برای برنامه‌ریزی نیاز به قدرت دارد، این قدرت از طریق پشتیبانی علمی و همه جانبه شما به دست می‌آید و می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha