• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061811308
  • خبرنگار : 50107

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

کمبود دارو و شیرخشک در دهه پایانی صفر رفع می‌شود 

کمبود دارو و شیرخشک در دهه پایانی صفر رفع می‌شود 

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه وزیر بهداشت همراه با تیم خود در مشهد مستقر خواهند شد، گفت: وزارت بهداشت و درمان در جهت تامین دارو قول داده که دارو و شیر خشک تامین و تمام کمبودها رفع خواهد شد.

محمود محمدزاده شبستری امروز ۱۸ شهریورماه، در سومین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در دهه پایانی صفر کمترین مشکل را در حوزه بهداشت و درمان خواهیم داشت. همه نهادها و ارگان‌های مرتبط اعلام همکاری کردند. بیمارستان‌های خصوصی و دولتی خارج از وظایف خاص خود وظایفی را عهده‌دار شدند و در پیاده‌روی زائران کمک ویژه‌ای خواهند داشت.

وی ادامه داد: مراکز درمانی و بیمارستان‌های ما فعال هستند و کلینیک‌های ویژه را نیز فعال نگه خواهیم داشت. در حوزه بهداشت و مراکز بهداشتی کار عظیم و وسیعی انجام شده که استانداردهای خود را دارد. حوزه بهداشت و درمان و دانشگاه در این چند روز  در آمادگی کامل است و مشکلی نخواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص کمبود دارو تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان در جهت تامین دارو قول داده که دارو و شیر خشک تامین و تمام کمبودها رفع خواهد شد. وزیر بهداشت همراه با تیم خود در مشهد مستقر می‌شوند. در شرایط فعلی بحران نداریم و تامین هستیم که ظرف چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت. اگر شیر خشک را در قالب کد ملی توزیع کرده و نظارت بیشتری کنیم، مشکل حل می‌شود. 

در ادامه علی یزدانی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ما ۵۰ دستگاه آمبولانس درخواست کردیم که با ۳۵ دستگاه موافقت شد. از ۲۰ اتوبوس‌آمبولانس نیز با ۱۰ دستگاه موافقت کردند. سال گذشته بحرانی در فوریت‌های پزشکی نداشتیم و امسال نیز با کمک اورژانس کشور و وزارت بهداشت مشکلی نخواهیم داشت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha