• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402071912851
  • خبرنگار : 50620

«خیابان ملک»، فیلمی برای مردم اصفهان

«خیابان ملک»، فیلمی برای مردم اصفهان

ایسنا/اصفهان کارگردان فیلم «خیابان ملک» گفت: فیلم «خیابان ملک» فیلمی است که برای مردم اصفهان ساخته شده و سعی کرده‌ام در حد توان خود، انسانیت و شرافت مردم اصفهان را به تصویر بکشم و امیدوارم موفق شده باشم.

فیلم «خیابان ملک» یکی از فیلم‌های حاضر در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و اولین فیلم حوزه مدیریت شهری است.

این فیلم درباره خواهر و برادری است که تصمیم می‌گیرند با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به دیدار پدربزرگ بروند و در طول مسیر با چالش‌هایی مواجه می‌شوند.

احسان سلطانیان، کارگردان و تهیه‌کننده این اثر در گفت‌وگو با ایسنا و در حاشیه برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، به چالش‌های مسیر ساخت این فیلم اشاره کرد و گفت: در مجموع، هنگامی که بخواهیم در شهرستان فیلمی بسازیم، با چالش‌های بسیار زیادی به ویژه مالی و اقتصادی مواجه هستیم. بودجه فیلم ما خیلی پایین است و در حقیقت، یک سوم از این بودجه را اداره توسعه و فرهنگ شهروندی اصفهان و مقدار ناچیزی هم اداره برق کمک کرد و مابقی آن، بودجه شخصی بود.

او درباره ایده فیلم و ارتباط آن با حوزه مدیریت شهری، افزود: یک پیشنهاد از رئیس اداره توسعه و فرهنگ شهری وقت، احمد رضایی برای ساخت فیلم در حوزه ترافیک داشتم، اما اصلاً به ذهنم خطور نکرد که آن را در قصه فیلم «خیابان ملک» بیاورم. بعد به این نتیجه رسیدم که خوب است شخصیت‌های داستان با چالش ترافیک مواجه شوند.

«خیابان ملک»، فیلمی برای مردم اصفهان

این فیلمساز با اشاره به مفهوم فیلم کودک ادامه داد: موضوعی که در حوزه سینما برای کودکان مطرح می‌شود این است که آن موضوع برای کودک یا درباره کودک باشد؛ اگر قرار باشد مخاطب ما کودک باشد، باید فیلم برای کودک بسازیم، اما اگر مخاطب کودک نبود باید درباره کودک بسازیم. فیلم‌هایی مانند فیلم «خیابان ملک» نیز وجود دارند که هر دو مورد را در خود جای داده است. به نظر من تعریف درست فیلم کودک، فیلمی است که بتواند زبان کودک را درک کند و زمانی که کودک فیلم را می‌بیند، فیدبک خوبی نسبت به آن داشته باشد. از نظر من برای محتوای کودکانه حتماً به بازیگر و کادر کودک نیاز است.

او برای ارتقای سطح فیلمسازی استان اصفهان پیشنهاد کرد: چندین سال‌ در دانشگاه‌های اصفهان رشته سینما را تدریس کردم و نگاهی کلاسیک به این قضیه دارم، یعنی باید بستر پرورش فیلمساز را از مکان‌های آکادمیک مانند دانشگاه، انجمن سینمای جوان و آموزشگاه‌ها فراهم کنیم. بهترین حالت، آموزش درست و اصولی و حمایت است؛ نمی‌توان تنها دانشگاهی را دایر و سالانه صدها دانشجوی رشته سینما را پذیرش کرد ولی خروجی آن، فارغ‌التحصیلانی باشند که در رشته‌های دیگر مشغول به کار شده‌اند.

این کارگردان ادامه داد: استان اصفهان مستعد است و دانشجویان و هنرجویان مستعد بسیاری را در خود جای داده که به نظر من باید بحث تربیت و حمایت فیلمساز باید جدی گرفته شود.

سلطانیان درباره تفکیک خبرنگاران و داوران دختر و پسر در این دوره از جشنواره گفت: به نوعی خوب است؛ اینکه صرفاً نگاهی پسرانه یا دخترانه به فیلم باشد، برای مثال فیدبک‌ و واکنش پسران به فیلم بسیار متفاوت از دختران بود، ولی در مجموع هر دو دسته، از فیلم ما استقبال کردند؛ پس می‌توانست تفکیکی نیز صورت نگیرد؛ با توجه اینکه سن کودکان و نوجوانان پایین بود، فکر می‌کنم اگر در کنار یکدیگر هم بودند، اتفاق خاصی رخ نمی‌داد.

او در پایان خاطرنشان کرد: فیلم «خیابان ملک» فیلمی است که واقعاً برای مردم اصفهان ساخته شده و سعی کرده‌ام در حد توان خود، انسانیت و شرافت مردم اصفهان را به تصویر بکشم و امیدوارم موفق شده باشم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۱ ۰۶:۵۹

بسیار زیبا اصفهان نصف جهان شهر فرهنگ و هنر ایران عزیز سراسر زیبایی ست