• دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402080100149
  • خبرنگار : 50555

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خبر داد

رشد ۱۸ درصدی تولید مرغ در سبزوار

رشد ۱۸ درصدی تولید مرغ در سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۷۹۹ تن مرغ در سبزوار تولید شده که این نشان‌دهنده رشد حدود ۱۸ درصدی تولید مرغ در این شهرستان است.

براتعلی زیدآبادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تولید مرغ در سبزوار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۷۹۹ تن مرغ در سبزوار تولید شده که برای تولید این مقدار گوشت ۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۶۵ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی افزود: تولید گوشت مرغ در مدت مشابه پارسال ۱۵ هزار و ۱۸۰ تن و میزان جوجه‌ریزی ۶ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۶۷ قطعه بوده است و تولید مرغ در این شهرستان طی سال جاری حدود ۱۸ درصد رشد داشته است.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت مرغ تا پایان امسال چیزی حدود ۳۰ هزار تن باشد، تعداد مرغداری‌های فعال دارای پروانه در سبزوار را ۲۴۸ واحد ذکر و عنوان کرد: سبزوار رتبه اول تولید مرغ در استان را به خود اختصاص داده و ۲۵ تا ۳۰ درصد گوشت مرغ استان در سبزوار تولید می‌شود.

وی در خصوص مشکلات پیش‌روی تولید مرغ در این شهرستان بیان کرد: افزایش قیمت نهاده‌ها، افزایش قیمت جوجه یک روزه گوشتی و فرسوده بودن بافت برخی از مرغداری‌ها که باعث افزایش تلفات در مرغداری‌ها شده از جمله مشکلات تولید مرغ در این شهرستان است.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار تأکید کرد: با توجه به وجود کشتارگاه طیور در شهرستان و شرکت تعاونی‌های مرغداران چرخه تولید و فروش مرغ بدون چالش و مشکل برای مرغداران است‌.

زیدآبادی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری‌ها با توجه به فصل مهاجرت پرندگان هر ساله انجام می‌گیرد، افزود: برگزاری کلاس آموزشی برای مرغداران و نشست با دستگاه‌های مرتبط، اطلاع‌رسانی وضعیت بیماری‌ها به مرغداران از طریق شرکت تعاونی‌های مرغداران، بازدید از مرغداری‌ها و پایش بیماری‌ها به‌صورت مستمر توسط کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های طیور شبکه دامپزشکی، بازدیدهای مشترک با دستگاه‌های مربوطه از نهاده‌های دامی، تالاب‌ها، مرغداری‌ها و انبارهای شرکت تعاونی‌ها و طیور بومی روستایی و حذف گله‌های تخم‌گذار بالای سن ۹۰ هفته در مرغداری‌های تخم‌گذار از جمله این اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha