• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402080805859
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان:

مدیریت بحران آب نیازمند نگاه فرا بخشی است

مدیریت بحران آب نیازمند نگاه فرا بخشی است

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: مدیریت بحران آب در منطقه کاشان نیازمند نگاه فرابخشی است، برای جلوگیری از ورود به شرایط بحرانی مدیریت منابع آبی باید در رأس همه مدیریت‌ها قرار گیرد.

محمدرضا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرسال با پایان فصل گرما و عبور از شرایط بحرانی موضوع آب به فراموشی سپرده می‌شود، در حالی که باید هر لحظه مراقب وضعیت منابع آبی منطقه کاشان باشیم تا مبادا اقداماتی انجام شود که شرایط را از این که هست، بحرانی‌تر کند.

وی تأکید کرد: شرکت آب و فاضلاب بر اساس قانون وظیفه تامین آب آشامیدنی مردم را بر عهده دارد و اجرای این مأموریت سازمانی، گاهی نیازمند بسترها و اقداماتی است که از اختیار این شرکت خارج است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، تصریح کرد: منابع آبی منطقه کاشان باید مدیریت شود تا آبی برای تأمین آب آشامیدنی وجود داشته باشد، اما از نظر قانونی شرکت آب و فاضلاب از این اختیار برخوردار نیست که بتواند برای این موضوع سیاست‌گذاری کند و یا اینکه در این حوزه از ابزارهای نظارتی برخوردار نیست. 

اسدی گفت: گاهی تعارض‌ها و اختلافات منطقه‌ای سبب شده نتوانیم به وظایف خود به درستی عمل کنیم، امروز حفر چاه در شهر برزک، شهر قمصر و برخی از روستاها نیازمند همراهی مردم آن منطقه است، اما به علت وجود معارضات محلی این پروژه‌ها مسکوت مانده است.

وی افزود: این شرکت به انجام وظیفه خود یعنی تأمین آب شرب پایدار برای همه شهروندان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل پایبند است، اما مسئله بحران آب منطقه، مسئله‌ای نیست که بتوان با اقدامات یک سازمان آن را مدیریت کرد. موضوع آب باید در رأس همه مدیریت‌ها قرار گیرد تا بتوانیم به شرایط موجود غلبه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به اقدام‌های انجام شده در تابستان گذشته برای عبور از بحران آب، تصریح کرد: بخشی از بحران آبی منطقه به ویژه در مناطق روستایی با اصلاح شبکه، ساخت منبع ذخیره آب و چاه‌های جدید مدیریت شد و در سطح شهرهای بزرگ نیز علاوه بر این اقدام‌ها، هوشمند سازی شبکه به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

اسدی گفت: هوشمندسازی در همه مناطق تحت مدیریت این شرکت، از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب است و امیدواریم بتوانیم با اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده شرایط بهتری را تجربه کنیم، اما مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از بحران آب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha